Jumaat, 3 Ogos 2012

Cuepacs minta kadar faedah 1 peratus

Seronok betul jika bekerja di sektor awam ini. Dahlah baru-baru ini dapat bonus raya ini kadar faedah pun minta kurang kepada 1 peratus.

Dalam situasi harga rumah di Malaysia yang melonjak tinggi, Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mengemukakan cadangan kepada Suruhanjaya Khas Mengenai Transformasi Perkhidmatan Awam supaya menurunkan kadar faedah pinjaman perumahan daripada 4 peratus kepada 1 peratus bagi membolehkan penjawat awam memiliki rumah sendiri.

Jika cadangan ini diluluskan oleh Kerajaan bermakna setiap kakitangan awam dapat memiliki rumah mereka sendiri dengan bayaran ansuran yang rendah.

P/S : Dalam situasi politik sekarang ini, mintalah apa saja aku rasa kerajaan akan luluskan sebab nak tahu kenapa sebab bukan ker mereka laung-laungkan PRU-13 adalah ibu kepada pilihanraya maka Kerajaan akan sanggup melabur bagi memenangi pilihanraya kali ini walaupun sehingga meminjam sekalipun dengan bank Dunia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...