Isnin, 31 Disember 2012

Tarikh PRU-13 yang akan menjelang: Terkini

Tinggal sehari saja lagi, kita akan memasuki tahun baru 2013...tapi tarikh pilihanraya masih belum diumumkan lagi oleh DSNajib.

Tarikh PRU-13 yang akan menjelang: TerkiniSpekulasi berkenaan dengan pilihanraya yang selama ini dikatakan akan dibuat pada bulan November atau Disember ternyata meleset sama sekali...tetapi ketika berjumpa dengan kawan-kawan yang bekerja dengan kerajaan  baru-baru ini, mereka kata pilihanraya ke-13 akan diadakan pada akhir bulan Mac 2013 iaitu semasa cuti sekolah. Ini bermakna Parlimen akan dibubarkan pada penghujung bulan Februari 2013.

Ini hanyalah spekulasi sahaja tapi sumber ini boleh dipercayai kerana:

1. Ianya datang daripada orang kuat kerajaan.

2. Ketika itu Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) telah diagih-agihkan kepada rakyat yang layak menerimanya.

3. Tempoh parlimen akan habis pada bulan April 2013, jadi sebelum habis tempoh secara automatik maka Datuk Seri Najib akan umumkan pembubaran parlimen sebab jika parlimen terbubar secara sendiri maka ianya akan menjadi modal kepada pembangkang untuk mengatakan DSNajib tiada keyakinan untuk menang.

Walau apapun tarikh sebenar tetap terpulang kepada DSNajib

Isnin, 24 Disember 2012

Gerakan memurtadkan orang melayu islam.

Kali ini aku nak share dari sebuah kisah, berkenaan dengan orang melayu yang beragama Islam yang telah dimurtadkan. Mungkin artikel ini agak panjang tetapi demi agama Islam yang kita anuti ini, harap bacalah sehingga habis dan kongsilah diblog,  twitter dan facebook masing-masing semoga ianya menjadi panduan dan ingatan buat kita semua.


Gambar seekor mangkuk yang aku dapat dari sebuah blog, kenapa makin banyak kes-kes macam ini? Dibelakang pula ada tulisan kalimah Allah. Aduhai!!! Fesyen apakah ini? Masya Allah!!!..Anda pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? dan yang terdahulu peristiwa Natrah juga kisah Masitah Zaini di facebook yang begitu panas? Mungkin generasi sekarang kian lupa akan kisah dan peristiwa yang berlaku lama dulu. Dalam kes Aisyah Bukhari, ianya berlaku kira-kira 13 tahun dulu. Isu murtad ini sudah lama berlaku dan terus berlaku sehingga sekarang dan akan datang tanpa ianya disiarkan di akhbar. Hanya pihak yang bekerja di pejabat agama yang tahu dengan terperinci kes murtad orang Islam ini yang sangat mencemaskan.

Oleh itu marilah kita bersama-sama membaca kisah lama yang mungkin anda sudah lupa. Sama-sama kita renung dan fikir dengan kejadian yang lepas supaya menjadi pengajaran kepada kita pada masa yang akan datang.

Dalam posting ini ada 2 perkara yang anda mesti baca:

1. Paderi Melayu baru tiba dari Singapura berada di sini sekarang - Sumber Blog Bujang Susah.

2. Kisah murtad Aisyah Bukhari dan Hartina Hj Kamarudin - Sumber Berita Harian 1997.

Cerita yang akan aku tulis ini agak panjang tetapi sekiranya anda seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan posting ini menggunakan blog atau facebook anda kepada saudara kita yang tidak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Paderi Melayu baru tiba dari Singapura.



Benar atau tidak saya tidak pasti, tetapi artikel inilah yang masuk ke dalam Mailbox saya. Mudah2an menjadi peringatan buat kita semua. Please forward this message to other Muslims. Sekarang pendakwah Kristian sedang aktif di Seremban lebih kurang 1900 orang paderi Melayu yang baru tiba dari Singapura berada di sini sekarang. Mereka menggunakan air sihir. Berhati-hati dengan air mineral jenama ini:-

1. Al- Baramkah.

2. Al- Mansori.

3. Al- Bistaria.


P/S: Sama ada diperolehi secara percuma atau dijual murah semua air-air ini telah dicampur dengan"Holy Water". Tolong sebarkan message ini kepada semua umat Islam/Sahabat/Sahabiah dan lain-lain.

__________________________________________________________
SESUNGGUHNYA KITA TAK TERMAMPU MEMEGANG SENJATA UNTUK MENEGAKKAN AGAMA ISLAM, AKAN TAPI KITA BOLEH LAKUKAN DENGAN BERPESAN-PESAN PADA KEBENARAN ... SEMOGA DIBERKATI ALLAH SWT.
 __________________________________________________________

Lina Joy yang telah murtad pada tahun 1998


Kisah Murtad orang Melayu (Aisyah Bukhari, Hartina Hj Kamarudin dll)

Surat khabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kesi Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut boyfriend dan berbagai alasan lagi yang digunakan bagi mengaburi mata orang Islam.

Ini bukan cerita rekaan aku tetapi petikan dari ceramah yang pernah aku dengar dari mulut peguambela kes ini iaitu Zulkifli Nordin (yang kini ADUN Kulim) di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks akidah tercemar ini mengikut jabatan statistik dan perangkaan tahun 1089 saja, seramai 4776 orang melayu telah memohon untuk menukar nama dari melayu kepada bukan melayu atas alasan telah keluar dari agama Islam.

Contoh kes Aisyah Bukhari
Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad.. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin(sekarang Adun Kulim). Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang bertubi-tubi dari segala sudut. Salah satunya dengan menggunakan sistem perundangan dan kehakiman kita sendiri. Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut:

1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad.

2.Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun mendidik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997, anak dia dirumah dimurtadkan.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal .. Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam.

Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu.

Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997

 “Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.”

Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan.

Butir asal permohonan. Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah.

Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6,bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.

Sebab yang dia beri, “Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.”

Perenggan 23: “Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik”.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar agamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara’ dengan undang-undang sivil, undang-undang syara’ akan terbatal.. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi…. semua tak termasuk.

Menyatakan: “Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara’.


Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.


Pada masa artikel ini dibuat, Haji Kamarudin masih ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah, pulang ke rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau melepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk mencari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi. Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin menetak si kafir tu kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.

Haji Kamarudin juga dipukul oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya berniaga.

Apa Hartina buat masa tu?

Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap disebabkan laporan polis oleh anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah), Haji Kamarudin ditangkap semula polis sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang agama rasminya Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Contoh kes Yusof bin Abdullah.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah. Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya tidak mahu masuk islam lalu mereka bercerai. Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya. Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh.

Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Contoh kes Suzie Teoh. 

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada mahkamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. “Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya.

Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.” Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata ” Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini.” Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.

Lain-lain kes.

Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar-tukar bunga di Dataran Merdeka.. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret ke hadapan Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata, “Allah hu Ahad”. Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung.Mampu berkata “Allah hu Ahad”. Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya,mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu. Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong.Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu.

Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang..Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluh terpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.

Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita. Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri. Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis Agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan:

“Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepada umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak”. 


Sahabat bertanya “Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah? ”

“Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu, pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir.. Petang Islam, pagi kafir balik.” Sahabat bertanya lagi. “Mengapa begitu ya Rasullullah? ”


Rasullullah SAW menjawab, Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia”.

Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, “Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.” Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya “International Jew” (tak Silap saya).. Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 60 ribu orang Melayu tak sembahyang kat Stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke-6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: “Kepada semua pemimpin -pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.”

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao . Lepas tu kerajaan Islam Acheh … semuanya satu demi satu.

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G.. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, dia datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian..

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian ni?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah “garam dan ragi”. Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu.. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. Maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

 Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi”. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan sistem kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya.. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi, justeru itu nanti, dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati..Sebenarnya mereka ingin jadikan suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak… Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John’s Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ini mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia.. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, Sebarkan kepada pembaca dengan blog anda supaya semua saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Akhir sekali, copy dan email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

Kawan-kawan yang dikasihi, tolong copy dan forwardkan ini untuk pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita yang telah di Islamkan atas tiket keturunan dimana dengan sebab ini kita telahpun mendapat banyak rahmat dan belas ihsan dari Allah tanpa perlu melalui hidup sebagai seorang yang terpesong dari ajaran-Nya dan sentiasa mencari-cari jalan yang betul.

Di harap rahmat Allah SWT dan doa-doa para waliullah akan dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat kepada Allah SWT. Semoga kafir laknatullah dan paderi Melayu yang cuba memurtadkan orang melayu Islam dimusnahkan dan dihapuskan dari bumi ini. Sekiranya anda mati menegakkan Islam anda akan mati syahid dunia dan akhirat. Syahid dunia dan akhirat, iaitu mereka yang mati dalam peperangan kerana menegak agama Islam dengan ikhlas tanpa berhajat untuk membolot harta rampasan dalam peperangan itu.

Sabda baginda, maksudnya:

"Jangan kamu mandikan mereka kerana setiap luka dan darah itu adalah wangi semerbak di hari Kiamat dan tidaklah payah sembahyang ke atas jenazah mereka."


Jazakallah Khairan.
sumber

Ahad, 23 Disember 2012

PRU 13 dan cerita seorang kawan

Semalam ketika aku ada urusan di Pejabat Tanah Shah Alam, aku terserempak dengan kawan lama yang dah lama tak jumpa. Sebelum ini ketika aku bekerja di Klang boleh dikatakan setiap minggu jumpa dengan dia di masjid ketika pergi sembahyang Jumaat disebuah masjid di Klang.

Pru 13 dan cerita seorang kawanBanyak perkara yang kami bualkan dari hal-hal bisnes, keluarga sehinggalah ke bab politik. Dalam banyak-banyak hal yang kami bualkan, aku tertarik dengan statement yang dia bagi berkenaan dengan hala tuju orang melayu.

Aku tahu yang kawan aku ini pendukung kuat PAS dari dulu, kini dan selamanya tapi dari apa yang dia cakapkan itulah yang mengejutkan aku. (Maaf artikel ini agak panjang, moga dapat membaca sehingga habis luahan hati kawan aku ini)

Kata kawan aku, dia merasa khuatir dengan hala tuju perjuangan PAS sekarang ini kerana katanya perjuangan PAS untuk menegakkan Islam di bumi bertuah Malaysia ini mula terpesong kerana disebabkan mengejar kuasa. PAS sanggup mengorbankan falsafah yang dari dulu lagi diperjuangkan iaitu menegakkan islam dan hudud.

Tambah kawan aku lagi, dia tidak bersetuju yang PAS sanggup bekerjasama dengan DAP kerana katanya, DAP adalah Parti orang cina yang semestinya tidak akan bersetuju jika PAS ingin memperkenalkan hudud sebagai undang-undang di Malaysia...tapi tiada apa lagi yang boleh dilakukan kerana katanya pucuk pimpinan telah bersetuju dengan kerjasama ini.

[Semasa aku berbual dengan kawan aku ini, terdapat beberapa mata yang memandang kepada kami, mungkin kerana kawan aku ini bersemangat dalam membicarakan hal-hal politik, sehingga tidak menyedari yang suaranya agak kuat. Lagi satu kerana perbualan kami ini di Pusat Pentadbiran Kerajaan Selangor (Pej. SUK), maka aku menyuruh agar kawan aku ini memperlahankan sedikit suaranya. Yealah kan nanti tak pasal-pasal pulak ada orang tak berpuashati dengan statement kawan aku ini.]

Kawan aku menyambung ketidakpuasan hatinya dengan berkata bahawa dalam Pakatan Rakyat, PAS adalah minoriti, terpaksa mengikut DAP dan PKR, sepatutnya merekalah yang mengikut PAS, apa yang pemimpin PAS cakap mereka mesti ikut...........ini tidak,...dari menegakkan negara islam, tukar ke negara berkebajikan...........Ini minta lagi penambahan kerusi...semata-mata untuk jadikan Parti cina ini menjadi majoriti apabila menang PRU 13 nanti.

Kata kawan aku lagi, Anwar berjanji kalau hari ini berjaya menawan Putrajaya, harga minyak turun, tol dihapuskan, PTPTN dihapuskan....tapi di Selangor, negeri yang paling kaya di Malaysia yang diperintah oleh pakatan rakyat menaikkan cukai pintu dan cukai tanah....tak ke itu kelakar katanya? (Aku tak tahu, yang statement ini betul atau tidak???)

Kawan aku menambah bahawa dia risau pada PRU 13 nanti orang melayu akan kehilangan kuasa, kerana katanya itulah yang satu-satunya yang orang melayu masih ada...kalau orang Melayu dah kehilangan kuasa maka jadilah kita seperti Singapura. Dia minta.....janganlah sampai Pakatan Rakyat menawan Putrajaya, biarlah UMNO dan BN masih berkuasa di pusat disamping Pakatan Rakyat semakin kuat dengan menawan beberapa buah negeri lagi....supaya ada 'check and balance' dalam Parlimen katanya.

P/S: Sebenarnya agak banyak yang kawan aku luahkan pada aku hari itu, lebih-lebih lagi tentang survivor orang melayu tapi aku tak mahu tulis di sini sebab nanti dikatakan aku rasis dan perkauman pula......cuma aku nak kongsikan satu lirik yang pernah aku nyanyikan dulu sebagai ingatan buat kita semua:

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air Mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Pribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa

Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayukan gagah di nusantara
Melayukan gagah di nusantara
Melayukan gagah di nusantara

















Khamis, 20 Disember 2012

Rajagobal kekal jurulatih Harimau Malaya

Disebalik kegagalan skuad Harimau Malaya mempertahankan kejuaraan Piala AFF yang dimenangi dua tahun lalu, jurulatih Datuk K Rajagobal berjaya mendapat sokongan daripada FAM untuk terus menerajui skuad Harimau Malaya dalam kempen kelayakan Piala Asia 2015 yang akan bermula pada bulan Februari 2013 sehingga kontrak jurulatih tersebut tamat pada Disember 2013.

Rajagobal kekal jurulatih Harimau MalayaItulah yang telah diputuskan pada satu mesyuarat yang dipengerusikan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Sultan Ahmad Shah bersama Setiausaha Agung, Datuk Azzuddin Ahmad dan pengurus pasukan kebangsaan, Datuk Seri Subahan Kamal.

Keputusan yang dicapai itu sekaligus melenyapkan spekulasi mengenai pemecatan Rajagobal, 56, selepas kredibilitinya dipertikai ramai pihak berikutan kegagalan skuad kebangsaan mara ke final Piala AFF selepas kecundang di tangan Thailand dengan aggregat 1-3 di separuh akhir.

Kegagalan itu menimbulkan rasa tidak puas hati peminat tempatan memandangkan prestasi Harimau Malaya tampak merosot dalam tempoh dua tahun selepas bergelar juara Asia Tenggara apabila tersingkir di pusingan kelayakan Piala Dunia 2014 dan juga ranking yang jatuh merundum.

Apa yang pasti Datuk K Rajagobal amat bertuah kerana melatih pasukan Malaysia kerana jika Rajagobal melatih pasukan dari Asia Tengah sudah pasti dia sudah dipecat awal-awal lagi.

P/S : Aku tak pasti atas dasar apa Datuk K Rajagobal ini dikekalkan. Sepatutnya FAM perlu memecat beliau dan melantik jurulatih baru, dan calon yang paling sesuai pastinya Ong Kim Swee, jurulatih pasukan Harimau Muda A.

FAM tolonglah buka mata jangan kerana faktor lama diambil kira dalam membuat keputusan kerana pada hakikatnya Datuk K Rajagobal sekarang ini sudah kehilangan magisnya.

Aku pasti ramai yang tidak berpuashati dengan keputusan ini........

Ahad, 16 Disember 2012

Petua merancang jantina anak

Baru-baru ini aku terserempak dengan kawan lama bersama keluarga dia, yang dah terlalu lama tak jumpa. Paling terakhir jumpa, kalau tak silap aku ialah semasa sama-sama konvokesyen dulu...tapi apa kaitannya petua merancang jantina anak dengan kawan lama ini......opps, tunggu dulu ini baru intro aje.

petua merancang jantina anakSebenarnya aku nak kongsi cerita kejayaan kawan aku ini mengamalkan petua merancang jantina anak. Kalu nak tahu kawan aku ini ada enam (6) orang anak yang setiap anaknya berselang-selang. Anak yang sulong lelaki, yang nombor dua perempuan, yang nombor 3 lelaki dan begitulah seterusnya hingga ke nombor enam....berselang-selang jantina anaknya. Jadi aku tanyalah apa petua dia sehingga mendapat anak macam ini.

Kepada yang ingin mempunyai anak seperti kawan aku ini atau yang hendakkan anak lelaki atau perempuan bolehlah mengamalkan petua yang aku akan kongsikan disini tapi janganlah terlalu mengharapkan kejayaan sebab kita hanya boleh merancang, yang menentukan adalah Allah SWT juga kerana Dialah menentukan segala-galanya apa yang terbaik buat kita sebagai hambaNya dan setiap pemberian Allah kita perlu terima dengan rasa syukur Alhamdulillah kerana ianya mengandungi hikmat dan nikmat yang tertentu. Menurut kajian hanya 70% sahaja yang berjaya ketika mengamalkan petua ini.

Sebenarnya benih yang terkandung di dalam air mani lelaki menjadi penentu kepada jantina bayi kerana benih-benih tersebut membawa koromosom X dan Y. Sedangkan telur atau benih yang dibawa oleh wanita hanya membawa kromosom X. Jika antara dua ini bercantum misalnya XX akan mendapat anak perempuan, manakala jika kromosom XY bercantum akan mendapat anak lelaki.

Benih bagi kromosom X danY mempunyai ciri-ciri yang tersendiri. Bagi benih Y ianya lebih cergas dan laju bergerak tetapi lebih cepat mati serta lebih tahan dalam keadaan beralkali. Manakala benih X pula lambat bergerak tetapi hidup lebih lama dan lebih tahan dalam keadaan berasid.

Untuk mendapatkan anak lelaki:

Disebabkan benih Y lebih tahan dalam keadaan beralkali maka:

1. Makanan dan minuman yang mengandungi asid seperti buah-buahan limau, nanas, mangga,
    cuka, air bergas perlu dijauhkan selama dua(2) bulan sebelum merancang untuk mendapatkan
    anak. Makanan laut adalah digalakkan makan, zat-zat logam kalsium dan magnesium juga
    diperlukan.

2. Persetubuhan pada waktu subur iaitu pada hari penetasan telur isteri (ovulation) adalah penting.

3. Menukarkan cecairan faraj kepada beralkali dengan melakukan 'douching' atau basuh dalam faraj
    dengan satu alat khas. 20ml air bikarbonat dimasukkan ke dalam faraj lebih kurang 2 jam
    sebelum mengadakan persetubuhan.

Kaedah diatas adalah untuk memastikan kromosom X mati kerana sifatnya yang tidak tahan dalam keadaan beralkali.

Untuk mendapatkan anak perempuan:

Kaedah yang digunakan adalah sama dari segi prinsipnya.

1. Elakkan memakan makanan laut. Makanan dan minuman yang mengandungi asid adalah
    digalakkan.

2. Persetubuhan dilakukan sebelum penetasan telur isteri (ovulation). Jangan bersetubuh selama
    lima(5) hari mulai dari hari 'ovulation'.

3. Melakukan 'douching' dengan menggunakan cecair asid (very dilute lactacyd) dua jam sebelum
    persetubuhan dilakukan.

Kita boleh mengesan jantina bayi dengan melakukan ujian ultrasound ketika umur kandungan antara 4-6 bulan.


P/S: Selamat mengamalkan petua ini disamping memohon kepada Allah SWT semoga diperkenankan.






Jumaat, 14 Disember 2012

Malaikat Maut menjenguk 70 kali sehari

Artikel kali ini aku nak kongsikan berkenaan Malaikat Maut yang sentiasa menjengkuk kita. Cuma kita sahaja yang tidak tahu.

Dalam tempoh 24 jam Malaikat Maut akan menjenguk manusia sebanyak 70 kali sehari. Andainya kita tahu dan sedar hakikat tersebut, nescaya kita tidak akan lalai dari mengingati mati.

Disebabkan Malaikat Maut makhluk ghaib, kita tidak dapat melihat kehadirannya. Justeru tidak hairan kita masih mampu bersenang lenang, riang ria dan bergelak ketawa, seolah-olah mereka tiada masalah yang perlu difikir dan direnungkan dalam hidup.......


Sebuah hadis diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda bermaksud:
Malaikat Maut memerhati wajah setiap manusia
di muka bumi ini 70 kali dalam sehari.
Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang,
didapati orang itu ada yang sedang gelak ketawa.
Maka berkata Izrail:
"Alangkah hairannya aku melihat orang ini,
sedangkan aku diutus oleh Allah SWT untuk mencabut nyawanya,
tetapi dia masih berseronok dan bergelak ketawa."

Kata ulama, sakit tenat ditanggung seseorang, sebenarnya satu rahmat bagi mereka yang beriman dan sabar. Allah SWT memberi peluang dan menyedarkan manusia dengan kesakitan supaya mereka mengingati mati.

Untuk itu hasil daripada peringatan itu membolehkan seseorang itu menggunakan masa atau usia yang ada untuk membetulkan kesilapan dan bertaubat serta memperbaiki amalan bagi menambah bekalan untuk menghadapi alam terakhir setelah diuji di dunia.

Betapa malangnya kita jika Allah SWT mengambil roh kita dengan tiba-tiba tanpa sebarang amaran terlebih dahulu tanpa sempat bertaubat dan memperbaiki diri.

Firman Allah SWT dalam surah Al-A'raf ayat 34 yang bermaksud:
Tiap-tiap umat mempunyai ajal,
maka apabila telah datang ajalnya 
mereka tidak dapat mengundurkannya
barang sesaat pun dan tidak dapat (pula)
mencepatkannya.

Wallahu'alam.

Rabu, 12 Disember 2012

9 pahala ibu yang mengandung

Buat wanita yang pernah hamil dan yang sedang hamil pasti tahu betapa peritnya ketika hamil dan sang suami hanya mampu melihat betapa sukarnya isteri mereka ketika hamil...tapi buat wanita yang hamil jangan risau kerana anda amat beruntung kerana Allah telah menjanjikan betapa besarnya pahala yang anda dapat. Antara pahalanya:

9 pahala ibu mengandung
1. Dua (2) rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

2. Wanita yang hamil akan mendapat pahala seperti berpuasa di siang hari dan pahala beribadah di malam hari.

3. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala seperti 70 tahun solat dan puasa manakala setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah akan memberi pahala sekali haji.

4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin dia dikira sebagai mati syahid.

5. Wanita yang memberi minum anaknya dari susu badannya akan mendapat satu pahala daripada setiap titik susu yang diberikannya.

6. Jika wanita menyusui anaknya sehingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat di langit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

7. Wanita yang memberi minum susu badannya kepada anaknya yang menangis maka Allah akan memberi pahala seperti setahun solat dan puasa.

8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah akan memberi pahala seperti 12 tahun beribadah.

Wallahu'alam



Selasa, 11 Disember 2012

Trip penyokong Harimau Malaya ke Thailand




Kementerian Belia dan Sukan dengan kerjasama Air Asia telah menyediakan pesawat bagi penyokong-penyokong Harimau Malaya ke Thailand semperna perlawanan kedua separuh akhir Piala AFF yang akan berlangsung pada 13hb Disember 2012.

Para penyokong yang berminat boleh baca maklumat lanjut disini.


Ahad, 9 Disember 2012

Kiamat berlaku 21 Disember 2012??

Hari kiamat bukan orang islam sahaja yang mempercayainya tetapi semua agama termasuk dengan orang yang tidak beragama mempercayai yang hidup di dunia ini hanya sementara, sampai waktunya kita akan mati.

Kisah kali ini aku nak kongsikan berhubung dengan kepercayaan yang kiamat akan berlaku pada 21 Disember 2012 yang hampir mencetuskan panik di seluruh dunia.

kiamat berlaku 21 Disember 2012
Sekadar gambar hiasan
Tarikh 21 Disember 2012 yang menandakan rumusan 'Kiraan Panjang' kalendar Maya selama 5,125 tahun, yang diterjemahkan sebagai bermakna ia adalah detik Bumi akan musnah.

Bimbang dengan ramalan kiamat semakin  hampir mengikut kalendar Maya kuno tersebut, segelintir penduduk Russia dan China yang panik, membeli lilin dan barangan keperluan lain.

Di Amerika Syarikat, produk untuk keperluan ketika kecemasan mencatat lonjakan manakala di Perancis, ada yang bersedia untuk berkumpul di puncak sebuah gunung kerana percaya makhluk asing akan menyelamatkan mereka.

Di Amerika, pengeluar peralatan perlindungan bawah tanah berteknologi tinggi menyaksikan jualannya meningkat disebabkan kebimbangan kiamat akan berlaku lewat bulan ini.

Agensi Aeronautik dan Angkasa Lepas Amerika (NASA), bagaimanapun menegaskan tiada bukti kiamat akan berlaku pada tarikh itu.

NASA turut menolak teori penjajaran luar biasa planet berlaku pada 21 Disember ini.

Pihak yang suka membuat teori konspirasi pula menuduh NASA adalah sebahagian pihak yang mahu menyembunyikan rahsia itu bagi mengelak timbulnya panik.

Di Rusia, penduduk di Omutninsk, di wilayah Kirov, bergegas membeli minyak tanah dan bekalan makanan berikutan penerbitan artikel akhbar yang kononnya ditulis oleh sami Tibet dan mengesahkan dunia akan kiamat.

Di Novokuznetsk, garam kehabisan dan di Barnaui, yang terletak berhampiran Gunung Altai, orang ramai turut membeli obor dan peralatan menyimpan minuman. Suasana panik di Rusia, memaksa Perdana Menteri Dmintry Medvedev berkata: "Saya tidak percaya dengan Kiamat. Sekurang-kurangnya bukan tahun ini."

Di Perancis, Datuk Bandar wilayah Bugarach cuba menghentikan suasana panik dengan melarang peminat UFO dan pesawat ringan mendekati puncak gunung Pic de Bugarach.

Menurut laporan, ia adalah lokasi garaj makhluk asing yang menunggu untuk meninggalkan Bumi dan akan membawa beberapa manusia bertuah bersama mereka.

Sementara itu di China, negara yang tiada sejarah kegilaan penduduknya dengan kiamat, menyaksikan panik turut tercetus.

P/S: Macam-macam lah dia orang ini. Ingat bila berlakunya kiamat boleh mengelak ker??? Sepatutnya apa yang perlu kita lakukan adalah menambahkan amalan kita sebagai bekalan untuk ke sana. Kiamat sudah pasti berlaku dan tiada sesiapa yang tahu hanya Allah SWT sahaja. Di dalam islam ada menyebut tentang kiamat dan ada tanda-tandanya sebelum kiamat itu berlaku.


Rabu, 5 Disember 2012

Apakah erti kemenangan?

Ramai orang tahu maksud kemenangan tapi adakah kita tahu erti sebuah kemenangan yang sebenar?

Kemenangan bukanlah ketika kita berhasil mengalahkan lawan dalam suatu pertandingan dan bukan  juga ketika kita berjaya mencapai prestasi yang terbaik dan bukan juga ketika kita berhasil mendapatkan sesuatu yang kita ingini dalam hidup.

erti sebenar sebuah kemenanganTapi kemenangan itu adalah suatu saat dimana kita dapat melawan suatu kegagalan, saat dimana kita dapat mengatasi musibah yang melanda, saat dimana kita bangkit dari suatu keadaan yang menyedihkan dan saat dimana kita berjuang setelah dikalahkan.

Kemenangan itu adalah saat dimana kita dapat menjadikan suatu cubaan yang melanda diri sebagai petanda betapa sayangnya Allah kepada kita. Saat dimana kita menyedari betapa kita dapat belajar untuk bangun dan berdiri semula mengumpul kekuatan dari semua kegagalan yang kita alami.

Dan kemenangan adalah saat dimana kita melangkah maju dan yakin bahawa kita begitu hebat untuk sekadar menyerah kepada suatu kegagalan kecil, sehinggakan pasti kita akan merindui sebuah kegagalan kerana kegagalanlah yang akan membuat kita sedar dimana kita berada dan dengan kegagalanlah juga kita dapat menilai erti sebuah kemenangan.

Tahniah jika anda pemenangnya................

Kisah seorang sahabat: Ujian Allah paling hebat

Ini adalah artikel yang ketiga berkenaan dengan kisah seorang sahabat yang sedang diuji oleh Allah dengan ujian yang maha hebat. Artikel ini...