Ahad, 15 Julai 2012

Spekulasi orang mengamuk di Putrajaya

Baru-baru ini kita dikejutkan oleh peristiwa pasangan mengamuk di Jabatan Perdana Menteri, Kompleks B, Putrajaya.

Motif atau tujuan pasangan tersebut berbuat demikian masih dalam siasatan polis.

Ada banyak spekulasi yang tersebar. Ada yang kaitkan dengan isu politik, ada yang katakan dia ini 'Imam Mahdi', Ada yang kata perempuan tersebut telah dipukau dan sebagainya.




Bagi aku, biarlah polis menjalankan siasatan sehingga selesai berkenaan dengan kes ini.

Aku cuba kaitkan kes ini dengan spekulasi yang tersebar:-

1. Spekulasi menggulingkan kerajaan.

Jika benar dia dan pasangannya ingin menggulingkan kerajaan takkan datang berdua aje. Pastu bawa pedang samurai dan pisau.. boleh ker? Lagi satu tempat yang ditujunya bukan Pejabat Perdana Menteri tapi Jabatan Perdana Menteri. Kalau ini nak dikaitkan dengan politik yang mengatakan ini sebagai wayang UMNO aje sepatutnya peristiwa ini patut dilakonkan dengan lebih baik.

2. Spekulasi sebagai 'Imam Mahdi'

Aku ada baca blog Jaya Negara sebelum kena block. Haram satupun aku tak faham apa yang dia ini cuba sampaikan. Aku rasa tak aderlah pulak dia ini mengaku 'Imam Mahdi'. Mungkin semasa dia mengamuk itu dia bertakbir tak boleh lah claim dia ini 'Imam Mahdi'. Aku harap berita yang melaporkan atau menyiarkan cerita ini janganlah highlight perkataaan 'Imam Mahdi' lagi. Nampak sangat nak buruk-burukkan islam.

3. Spekulasi Muhdalina dipukau

Berkenaan dengan spekulasi ini aku tak boleh ulas, tapi jika dirujuk kepada temubual dan kenyataan dari suami beliau macam dia dipukau. Entahlah....

4. Spekulasi polis menembak mati

Aku terfikir juga kenapa polis menembak mereka yang mengamuk ini, tapi bila difikirkan yang menembak itu hanya polis biasa dan sebelum ini mungkin tak ada pengalaman menembak orang jadi mungkin tembakan ke arah kaki terkena ke ari-ari yang menyebabkan kematian. Semasa aku melihat video yang merakam tempat kejadian tak adalah pula kedengaran tembakan amaran dilepaskan.Cuma jeritan supaya letakkan senjata dan seterusnya kedengaran tiga das tembakan dilepaskan.

5. Spekulasi........
6. Spekulasi........
7. Spekulasi.......

Bila diintai-intai diblog, ada banyak lagi spekulasi yang muncul. Ada banyak versi lain dalam memperkatakan tragedi pasangan yang mengamuk ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...