Khamis, 21 Jun 2012

Guru dibelasah pelajar

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Seorang guru lelaki yang mengajar disebuah sekolah menengah di Setiu, Kuala Terengganu telah mengalami kecederaan dikepala akibat dipukul dengan cota oleh seorang pelajar tingkatan lima yang tidak berpuashati dengan guru tersebut.

Kejadian berlaku pada kira-kira jam 4 petang apabila pelajar tersebut yang sebelum itu telah ditegur oleh guru telah pulang ke rumah untuk mengambil cota dan membawa bersama abangnya yang berusia 21 tahun dan juga kawan abangnya yang berusia lingkungan 20-an.

Susulan kepada kes tersebut, polis telah menahan pelajar bersama 2 lelaki terbabit untuk siasatan susulan.

Apa kes ini......sampai sanggup memukul cikgu dengan cota....hai budak-budak sekarang ini macam-macam sampai dah macam gengster pulak. Sebab itulah aku rasa Kementerian Pelajaran tidak lagi membenarkan pelajar-pelajar di rotan di atas kesalahan...cuma gantung sekolah saja...mungkin sebab untuk melindungi cikgu-cikgu sekarang ini daripada di saman oleh ibu bapa atau dipukul barangkali...entahlah.

Aku rasa kes ini bukan kali ini saja berlaku tapi ada banyak kes yang melibatkan cikgu-cikgu dipukul atau ditampar oleh para pelajar. Ada pelajar perempuan yang terlibat samapun ada...yang memukul cikgu ini. Kalau tak silap aku ada dalam youtube.....

So, apa nak jadi agaknya dengan generasi muda kita ini, itu tak termasuk lagi dengan kes-kes sosial yang lain....

(nak tahu lebih lanjut klik sini)


























 sumber :comicstriper

kalau jadi macam ini susah jugak...............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...