Selasa, 10 Jun 2014

Berhati-hati ke Giant Batu Caves

Buat pengguna yang selalu ke pasaraya Giant Batu Caves berhati-hati lah agar tidak terkena seperti aku.

Aku rasa kes ini bukan berlaku di Giant Batu Caves sahaja tetapi mungkin juga berlaku di mana-mana pasaraya. Apa yang penting kita perlu berhati-hati walau di mana sahaja kita berada.

Kes ini terjadi pada hari Jumaat yang lepas ketika aku pergi ke pasaraya Giant Batu Caves untuk membeli beberapa barang keperluan.  Setelah beberapa kali berpusing-pusing mencari tempat letak kereta yang kosong akhirnya dapat juga aku meletakkan kereta berdekatan pintu masuk ke Giant.

Selepas membeli beberapa barang dan sempat makan di food court, aku pun berjalan balik ke kereta. Ketika aku menekan remote kunci untuk membuka pintu dan aku dapati ianya tidak berfungsi, jadi aku membuka pintu kereta dengan menggunakan kunci dan terus aku menghidupkan enjin kereta tetapi malangnya enjin tidak dapat dihidupkan..."kenapa pulak kereta ni" kata aku dalam hati.

Lantas aku pun membuka bonet depan kereta dan didapati bateri kereta aku telah dicuri. Yang bestnya ialah bukan kereta aku sahaja baterinya dicuri tetapi ada sebuah kereta lagi yang mengalami nasib yang sama seperti kereta aku. iaitu bateri keretanya juga dicuri.

Memang hebatlah siapa yang buat kerja ni sebab tak ada kesan pecah masuk langsung pada kereta. Aku pun hairan macamana dia orang boleh buka kereta tanpa 'alarm' tak berbunyi.

Mana 'security' yang berkawal ni, takkan dia tak buat rondaan. Makan gaji buta ke? Bila aku buat laporan kepada 'security' Giant dia kata ini kes yang ke4 berlaku di sini.

Oleh itu, buat pemilik kereta yang nak ke 'Giant' Batu Caves berhati-hati lah bila nak letak kereta anda.

Bateri kereta satu lagi yang dicuri tanpa ada kesan

Bateri kereta aku yang dicuri

Lokasi parking kereta yang berdekatan dengan pintu masuk 'Giant'


Security yang membuat rondaan tetapi masih berlaku kecurian bateri



Keadaan monitor CCTV yang usang














Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...