Selasa, 11 Mac 2014

Malunya bila tengok lelaki menangis

Kata orang air mata lelaki itu amat berharga.. Yea ker?

dari sudut pandang, lelaki menangisBaru-baru ni ketika aku singgah di sebuah surau di Taman Samudera untuk bersembahyang asar, aku terdengar satu suara seperti orang yang sedang bergaduh tapi bila aku amati rupa-rupanya orang tu sedang bertekak dengan seseorang di dalam telefon. Aku tak mahu ambil pusing terus aku masuk ke dalam surau dan bersembahyang.

Selepas bersembahyang aku masih mendengar suara tersebut tapi kali ini nadanya agak sayu, merayu dan teresak-esak.

Apahal pulak 'mamat' ni, kata aku dalam hati. Bila aku amati rupa-rupanya dia sedang bergaduh dengan seorang awek rasanya, sebab aku terdengar cara dia merayu tu.... Aku tak pasti apa sebenarnya terjadi tapi dengan cara rayuan 'mamat' ni mungkin perempuan tersebut ingin meninggalkan diri dia...Eh. .busy body betul aku ni yea..Maaflah sebenarnya aku tak mahu ambil kisah pun dia bergaduh dengan siapa tapi sebab 'mamat' ni menangis dan merayu-rayu tu yang menjadi perhatian aku. Alahai lelaki. ....buat malu aje...

Korang nak nangis pun jangan lah sebab putus cinta....relaks lah, bunga bukan sekuntum beb....dan kumbang pun bukan seekor.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...