Ahad, 2 Mac 2014

Kesenyapan Ultras Malaya ketika Malaysia lwn Filipina

Baru balik tengok perlawanan persahabatan Malaysia lawan Filipina yang berlangsung di Stadium Selayang. Keputusannya Malaysia seri 0-0.

Sebenarnya aku tak nak ulas tentang perlawanan tersebut sebab aku tahu korang mesti dah tengok perlawanan tersebut di TV.  Apa yang aku nak tulis di sini adalah perihal Ultras Malaya yang melakukan protes senyap malam tadi.

dari sudut pandang, ultra malaya, protes
Banner yang bertulis 'This is my game' dan 'thanks FAM 30 tahun= ja...nam'

Dalam banyak-banyak perlawanan yang melibatkan pasukan Malaysia, inilah perlawanan yang paling senyap pernah aku tengok kerana Ultras Malaya yang hadir dengan baju rasminya yang berwarna hitam langsung tidak menyanyi dan menyorak. Mereka hanya duduk memerhatikan perlawanan ini... ah bosan betul aku....
tapi hinggalah minit ke 30 perlawanan berlangsung barulah Ultras Malaya seakan-akan baru bernyawa....membakar flare, bom asap dan sebagainya.....



Mengapa tunggu 30 minit? 30 minit bermaksud 30 tahun Presiden FAM memegang jawatan Presiden FAM...dan tiada perubahan langsung yang dibawa. Mereka melakukan protes ini agar Presiden FAM meletakkan jawatan kerana dah bosan dengan presiden yang tidak membawa kemajuan ke dalam pasukan kebangsaan.

Memang hebat dan salute lah kat korang......Aku harap orang-orang yang berkenaan tolonglah dengar rintihan Ultras Malaya ini dan aku pasti rakyat Malaysia juga mahukan perkara yang sama. Oleh itu tolong letaklah jawatan...jangan buat pekak dan tulikan telinga...kerana tanpa penyokong tak bermaknalah stadium yang dibina....dan tanpa penyokong juga, penaja takkan sanggup menaja FAM.

Hidup Ultras Malaya......demi Malaysia tercinta.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...