Isnin, 23 September 2013

Pelajar sekolah 13 tahun kemaruk seks

Umurnya baru 13 tahun tetapi pelajar sekolah ini dah kemaruk dengan seks apa cerita ni??

Cerita lebih pun tak guna, korang bacalah sendiri kisah teruknya moral pelajar-pelajar sekolah sekarang ni:

Gara-gara kemaruk seks, seorang pelajar 13 tahun sanggup menipu ahli keluarganya dengan alasan mahu bermalam di rumah rakan, sebaliknya dia menuju ke sebuah surau menanti lapan lelaki untuk menidurinya.

Walaupun diperlakukan seperti pelacur, pelajar tingkatan satu di sebuah sekolah menengah, masih tidak kesal dengan perbuatannya dan cuba menyembunyikannya daripada keluarga. 

Bagaimanapun perkara itu dihidu seorang lelaki yang kebetulan berada di kawasan surau dan ternampak remaja itu membersihkan pakaiannya. Setelah mendapat tahu perkara sebenar, lelaki terbabit yang tinggal di perumahan dalam bandar itu menyampaikan hal tersebut ke pengetahuan keluarga gadis tersebut sebelum laporan polis dibuat.

Seorang penduduk yang enggan dikenali berkata, pelajar perempuan terbabit dilaporkan sering ponteng sekolah dan kurang mendapat perhatian keluarganya.

Menurutnya, ibunya yang sudah bercerai dengan bapanya sudah kembali ke Indonesia dan kedua-duanya sudah berkahwin lain.  Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Deputi Superintendan Zulkifli Bedin berkata, siasatan awal mendapati kejadian itu dipercayai berlaku pada pagi 20 September lalu di sebuah rumah kosong kira-kira 100 meter dari surau berkenaan.

“Pelajar itu dilaporkan ponteng sekolah pada 19 September dan tidak pulang ke rumah sebaliknya tidur di surau dalam taman perumahan di bandar itu“ 

Sebaik perempuan itu sedar keesokannya, rakan-rakan lelakinya sudah menunggu sebelum mengikuti mereka ke sebuah rumah kosong,” katanya.

Menurutnya, bertindak atas laporan keluarga mangsa, polis menangkap kelapan-lapan suspek dan direman untuk siasatan lanjut. 

"6 suspek berusia 14 tahun manakala 2 lagi berusia 12 tahun.

“Pelajar perempuan tersebut dibawa ke Hospital Selayang untuk pemeriksaan lanjut. Kes disiasat berkait rogol kerana mangsa masih di bawah umur," katanya

Darisudutpandang: Apa nak jadi dengan remaja kita sekarang ni? Bila berlakunya kes-kes seperti ini sudah pasti kes seperti pembuangan bayi juga akan meningkat dan juga kadar kelahiran bayi luar nikah juga akan meningkat.

Kata Datuk Dr. Fadzillah, remaja perempuan pada usia 13 tahun adalah usia yang paling gatal. Jika pada usia ini remaja tersebut telah berjinak-jinak dengan seks maka apabila besar dia akan ketagih seks.

Oleh itu buat semua yang mempunyai anak perempuan yang seusia dengan remaja ini jagalah mereka betul-betul dan pantaulah pergerakan mereka. Ajarlah anak anda dengan ayat Kursi sebagai pendinding buat diri anak anda.

Dalam kes-kes seperti ini, keruntuhan rumahtangga ayah dan ibu menjadi penyebab kepada anak-anak terjerumus ke dalam aktiviti tidak bermoral. Kalau tak percaya,  buat lah kajian terhadap pelajar-pelajar sekolah yang bermasalah di sekolah.  Rata-ratanya datang dari keluarga yang bercerai berai, ayah kahwin lain, ayah dan emak selalu bergaduh dan sebagainya.

Keluarga sebenarnya memainkan peranan yang amat besar dalam pembentukan sahsiah anak-anak. Seperti sabda Rasulullah yang mengatakan anak-anak adalah ibarat kain putih dan terpulang kepada ibu bapanya untuk menjadikannya Islam, Nasrani atau Majusi.

Sepatutnya janganlah kita salahkan remaja yang terlibat dengan gejala moral ini 100 peratus, kita sebagai ibu dan bapa juga perlu disalahkan di atas masalah yang menimpa remaja-remaja (anak-anak kita) ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...