Khamis, 14 Februari 2013

Sharnaaz - Shila: Berakhir sebuah cinta

Kata orang-orang tua kalau kita menyayangi seseorang jangan sampai 100 peratus tinggalkan sedikit perasaan benci sebab ianya nanti akan merosak diri.....pandai betullah aku reka benda ini....boleh percaya ke??

Tapi apa yang aku nak cerita ini mungkin ada kaitan sedikit dengan penyataan diatas cuma ianya datang dari orang ketiga.

Apa agaknya yang akan berlaku jika perkara ini berlaku kepada kita; bercinta bagai nak rak tapi keluarga tak suka!! ...dan perkara ini bukan kali pertama berlaku dalam sejarah manusia..bahkan ada yang menjadi suatu simbol percintaan macam percintaan Romeo dan Juliet yang sanggup membunuh diri...(orang islam tak boleh la buat macam ini)

Mungkin ada dikalangan kita akan melarikan diri dan kahwin di Thailand, mungkin juga ada dikalangan kita yang merajuk dengan keluarga dan mungkin juga ada dikalangan kita yang tunduk dan patuh pada permintaan keluarga.


Antara ketiga-tiga pilihan yang ada, akhirnya Sharnaaz Ahmad mengambil keputusan untuk mengundurkan diri dari menyayangi Shila Amzah kerana itu adalah keputusan yang paling baik bagi mengelakkan kontroversi bertambah buruk dengan ND Lala yang juga ayah kepada Shila Amzah.

"Tolong biarkan saya mencari ketenangan dan hentikanlah segala kontroversi yang berkaitan. Seboleh-bolehnya benarkan saya tenang seketika dan mengecapi kebahagiaan seperti orang lain."

Kontroversi ini dikatakan bermula apabila ND Lala menyifatkan Sharnaaz sebagai biadab dan tidak menghormati keluarganya menerusi kenyataan bahawa Shila sebagai bakal isteri.

Manakala Shila Amzah pula amat sedih diatas keputusan tersebut dan menyifatkan dia amat berbangga kerana pernah dapat menyayangi Sharnaaz.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...