Khamis, 30 Ogos 2012

"Ibu, abah dah gemuk"

Semalam ketika aku bersama keluarga keluar makan selepas balik dari kerja di sebuah Restoran
Pakistan di Selayang, aku terdengar perbualan anak aku dengan ibunya. Anak aku lelaki bongsu yang baru berusia lapan tahun berkata kepada ibunya " Ibu, abah dah gemuk lah sekarang ini".
Dari sudut pandang
Sekadar gambar hiasan
Jawab isteri aku, " Yea lah, abah dah gemuk".

Anak aku cakap lagi, "Abah dah tak hensem lagilah ibu, tak macam dulu".

Anak aku yang sulong pun menyampuk " yea lah ibu, abah tak hensem sebab dah gemuk"

Anak aku yang bongsu berkata lagi, "Ibu, tinggal aje lah abah tu cari lelaki lain"

Jawab isteri aku pula, " Tak boleh, mana boleh ibu tinggalkan abah sebab abah adalah nyawa ibu. Biarlah abah gemuk sebab abah boleh jadi teddy bear ibu".

Perbualan tersebut berhenti disitu saja, mungkin anak-anak aku berpuas hati dengan jawapan ibunya.

Memang aku akui yang badan aku ni selepas raya memang naik mendadak akibat beraya tempohari tapi agak terkejut dengan keprihatinan anak aku. Tak sangka anak aku yang berumur lapan tahun boleh mengutarakan pendapat macam itu.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...