Jumaat, 27 Julai 2012

Barisan Nasional(BN) akan memenangi PRU-13?


Kajian ilmiah Universiti Utara Malaysia (UUM) serta Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) mendapati majoriti rakyat Malaysia mahu Barisan Nasional (BN) kekal memenangi PRU-13 dan seterusnya menerajui kerajaan Pusat.

BN juga dikatakan dapat merampas kembali Selangor daripada  pihak pembangkang  dengan memenangi 40 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

Kajian UUM menunjukkan 58% daripada 10,800 respoden berumur 21 tahun ke atas berpendirian BN perlu kekal menerajui Kerajaan Persekutuan.

Manakala kajian UKM membabitkan 1,400 respoden mendapati 69.6% daripada respoden menyatakan BN akan memenangi PRU-13 dengan 37.5% menjangkakan majoriti dua pertiga, manakala 32.1% lagi majoriti mudah.   
Statistik diatas adalah sebahagian daripada kajian ilmiah yang dilakukan oleh para profesor di Universiti tersebut.

Andai benar BN akan memenangi PRU-13, bermakna tindakan Najib selaku Perdana Menteri dengan memberi segala bantuan kepada rakyat selama ini dengan BR1M, BT1T dan sebagainya adalah dihargai.

Ini bermakna juga segala fitnah kepada pemimpin pembangkang dengan memainkan isu seks selama ini dapat mempengaruhi fikiran rakyat.

Bagi pihak pembangkang pula, anggaplah kajian ilmiah ini sebagai satu dorongan untuk bekerja dengan lebih kuat bagi menarik kembali sokongan pada PRU-13 nanti.

P/S : Apa kata anda berkenaan dengan statistik ini? Sila berikan komen.

                              

1 ulasan:

  1. sungguhpun ada kelemahan biasa, tetapi kerajaan BN sudah cukup matang untuk membina rakyat dan negara , oleh itu wajib dikekalkan selamanya.

    BalasPadam

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...