Jumaat, 25 April 2014

Bomoh cabul jururawat

Dalam dunia moden ini, masih ada ke orang yang mempercayai bomoh? Bomoh ini ada macam-macam bomoh, ada bomoh betul yang menggunakan ayat-ayat al-Quran sebagai penyembuh yang kita panggil pengamal perubatan islam, ada juga bomoh yang temberang. Bomoh yang seperti inilah yang perlu dijauhi kerana niat mereka ini mungkin tidak betul seperti yang dialami oleh jururawat ini.

dari sudut pandang, bomoh perkosa pesakit, cabul jururawat
Mangsa yang berusia sekitar 20-an telah berjumpa dengan bomoh keparat ini ketika bomoh ini datang ke klinik tempatnya bekerja untuk melakukan pemeriksaan darah.

Bomoh keparat ini telah memberikan kad perniagaannya dan menceritakan profesion yang beliau ceburi. Kemudiannya bomoh ini meminta nombor telefon mangsa.

Selepas balik daripada kerja, mangsa yang juga jururawat telah menerima satu mesej daripada bomoh ini yang memaklumkan bahawa dia terkena sihir dan jika tidak diubati dia tidak akan berkahwin hingga usia tua.

Mangsa yang bimbang dengan dakwaan bomoh tersebut dan telah meminta pandangan kawan-kawannya berhubung dengan perubatan melalui bomoh. Selepas diyakini oleh kawan-kawannya, beliau bersama 2 orang kawannya telah pergi berjumpa dengan bomoh tersebut.

Selepas sampai dirumah bomoh tersebut, beliau diarahkan supaya masuk ke dalam bilik bersendirian sementara 2 orang kawannya tinggal diluar tetapi salah seorang kawannya nekad untuk masuk menemaninya di dalam bilik tersebut.

Beliau telah diarahkan oleh bomoh itu untuk baring di atas katil dan selepas itu bomoh tersebut telah menanggalkan kesemua pakaiannya termasuk bra dan seluar dalamnya.

Kawan yang menemaninya telah membantah perbuatan bomoh tersebut tetapi bomoh tersebut mengatakan yang ia salah satu cara rawatan.

Lelaki terbabit kemudiannya mengambil besi sepanjang 40cm sebelum menekannya dibahagian kemaluan dan buah dadanya.

Bomoh itu berkata yang bisa sihir dalam kemaluannya terlalu banyak dan sempat memegang kemaluannya dengan tangan. Bomoh tersebut juga mengatakan supaya datang untuk membuat rawatan susulan tetapi kali ini perlu datang pada waktu malam.

Mangsa berkata, "Saya sedih dengan kejadian ini kerana ini kali pertama saya mendapatkan rawatan bomoh dan ditipu oleh lelaki itu kononnya ia rawatan islam dengan menggunakan ayat-ayat al-Quran.

Kes ini dalam siasatan polis.

DSP: Sebab ini lah saya agak sukar untuk mempercayai bomoh.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...