Jumaat, 14 Februari 2014

Pengawal keselamatan nak jadi saintis

Nak kata budak tapi dah dewasa dan dah kahwin pun...tapi inilah akibatnya bila bercita-cita nak jadi saintis mercun bola...kan dah terima akibatnya.

dari sudut pandang, akibat main mercun bola

Ujikaji seorang pengawal keselamatan menggabungkan 5 mercun bola sebelum membakarnya membawa padah apabiladia kehilangan tangan kanan dalam kejadian disebuah kampung di Hulu Terengganu.

Mangsa, 29 tahun yang juga bapa kepada 2 orang anak berkata, dalam kejadian jam 2:45 petang itu, dia menggabungkan 5 mercun bola menggunakan pelekat untuk menghasilkan satu letupan besar.

Menurutnya, sebaik menyalakan sumbu mercun di halaman rumah, ia meletup sebelum dia sempat melontarnya. Akibatnya sebahagian besar tapak tangan kanan hancur dan berlumuran darah.

Darisudutpandang: Macam-macam hal.....kan dah merasa... Sepatutnya fikirlah dulu apa kesannya..Buat semua ambllah iktibar daripada tragedi yang menimpa 'brother' ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...