Khamis, 9 Januari 2014

Model kereta yang akan dilancarkan 2014

Buat yang bercita-cita nak tukar kereta tu, boleh fikirkan pilihan yang akan ada kerana beberapa model baru daripada beberapa jenama akan dilancarkan sepanjang tahun ini. Antara model tersebut ialah:

1. Perodua


Perodua akan mengeluarkan model Alza yang baru yang dijangka akan dilancarkan pada suku pertama tahun ini. Model ini dalam kategori MPV

2. Toyota
Toyota Corolla Altis
Toyota Camry Hybrid
Toyota akan mengeluarkan 2 model yang terbaru iaitu Toyota Corolla Altis pada suku pertama bagi kategori kereta penumpang segmen C. Manakala Toyota Camry Hybrid pula dijangka akan dilancarkan pada suku kedua bagi kategori kereta penumpang segmen D.

3.  Proton


Model terbaru proton yang belum diberi nama dan dikenali dengan kod P2-30A bagi kategori kereta penumpang segmen A, akan dilancarkan pada suku ketiga tahun ini. Model ini juga dikenali dengan Proton Global Small Car.

4. Honda

Model terbaru keluaran honda adalah Honda City Hybrid yang dijangka akan dikeluarkan pada suku ketiga. Kereta ini dikategorikan kereta penumpang dalam segmen B.

5. Citroen

DS3 dalam kategori kereta penumpang segmen C, dijangka akan dilancarkan kepada umum pada suku pertama.

6. Ford
Ford Fiesta EcoBoost
Ford Kuga Titanium+
Ford Fiesta ST
Ford yang kini membina semula jenamanya di Malaysia, akan melancarkan 3 model iaitu Ford Fiesta EcoBoost dalam segmen B pada suku pertama, Ford Kuga Titanium+ dalam segmen SUV pada suku ketiga dan Ford Fiesta ST dalam segmen B pada suku kedua.

7. Hyundai
Hyundai i30 Hatchback
Hyundai Veloster Turbo
2 model dijangka akan diperkenalkan dipasaran Malaysia pada tahun ini iaitu Hyundai i30 hatchback dalam segmen C pada suku pertama, manakala Hyundai Veloster Turbo dalam segmen C dijangka pada suku ketiga.

8. Nissan 
Nissan Sylphy 3rd Gen
Nissan Teana
Nissan Note
Nissan akan mengeluarkan 3 model untuk pasaran Malaysia iaitu Nissan Sylphy 3rd Gen dalam segmen C, akan dilancarkan pada suku kedua, Nissan Teana J33 pada suku ketiga dalam segmen D dan Nissan Note pada suku keempat, dalam segmen B

9. Mitsubishi

Bagi peminat kereta Mitsubishi pula, model terbaru Mitsubishi ASX pula dijangka akan berada dipasaran pada suku ketiga dalam segmen SUV.

10. Peugeot


Model terbaru Peugeot 2008 akan berada dipasaran pada suku pertama dalam kategori SUV.

11. Chevrolet

Chevrolet pula akan memperkenalkan model terbaru iaitu Chevrolet Impala bagi pasaran Malaysia. Dijangka akan dilancarkan pada suku kedua dalam segmen D

Darisudutpandang: Ada yang terpikat ke?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...