Ahad, 1 Disember 2013

Artis wanita Jepun yang cantik

Bermata sepet, pendek dan hidung yang besar adalah wajah bagi kebanyakan orang Jepun tapi dek kerana kemajuan indusrti pembedahan plastik kebanyakan tipikal wajah tersebut telah dapat diubah menjadi lebih cantik iaitu dengan mata yang bulat dan hidung yang mancung.

Berikut adalah artis wania Jepun yang cantik dan ayu mengikut pandangan aku:

1) Keiko Kitagawa


dari, sudut, pandang, keiko, kitagawa, artis, jepun, cantik

Dilahirkan pada 22 Ogos 1986, Keiko bekas model dan pelakon TV. Pernah menghiasi kulit depan majalah Seventeen edisi Jepun pada 2006, meninggalkan kerjaya model dan serius dalam lakonan drama TV apabila muncul dalam siri Sailor Moon pada 2003 selama 4 tahun.

Pernah membintangi filem Mamiya Kyudai, The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) dan Handsome Suit. Manakala dalam drama pula beliau memegang watak utama dalam drama Mop Girl (2007) diikuti Homeroom on the Beachside, Buzzer Beat, Lady Saigo no Hanzai Profile dan Akumu-Chan.

2) Aya Ueto


dari, sudut, pandang, aya, ueto, artis, jepun, cantik


Dilahirkan pada 14 September 1985, di Nerima, Tokyo, Jepun. Meminati muzik pop rock selain bergelar pelakon, model, pereka fesyen dan sebagainya sejak 1999. Pada usia 13 tahun, Ueto membintangi filem Satsujinsha: Killer of Paraiso. Selain itu, beliau juga menyertai kumpulan muzik terkenal di Jepun iaitu Z-1.

Pada 2002, Ueto muncul dengan single Pureness dengan label Pony Canyon. Antara album solo yang dirakamkannya ialah Ayaueto pada 2003, Massage, Re, License dan Happy Magic: Smile Project.

Sebagai pelakon pula, Ueto memegang watak utama dalam Azumi (menang anugerah Japan Academy Award for Best Actressnomination), Azumi 2: Death or Love dan Thermae Romae. Pernah muncul dalam episod ke 6 drama TV terkenal iaitu Ultraman Gaia dan drama Oshin.

3. Yuri Ebihara


dari, sudut, pandang, artis, jepun, cantik, perempuan

Dilahirkan pada 3October 1979 di Miyazaki, Jepun. Terkenal dengan nama Ebi-Chan. Mendapat pendidikan dari Universiti Kyushu Sangyo dalam jurusan seni halus juga model bagi produk kamera, CanCam. Memiliki ketinggian 5 kaki 6 inci, muncul kali pertama menerusi drama TV antaranya Tokumei Kakarich, Tadano Hitoshi, produk TV Asahi.

4) Ayumi Hamasaki


dari, sudut, pandang, artis, wanita, jepun, cantik

Dilahirkan pada 2 Oktober 1978 di Fukuoka, Jepun. Beliau satu-satunya penyanyi yang berjaya mencipta rekod jualan album paling banyak di seluruh Jepun dengan jualan sebanyak 50 juta unit.

Antara albumnya ialah A Song for XX, Loveppears, Duty, I Am..., Rainbow, My Story, (Miss)understood, Secret, Guilty, Next vLevel, Rock 'n' Roll Circus, Love Songs, Party Queen dan Love Again.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...