Rabu, 2 Oktober 2013

Mati kerana ikutkan nafsu

Bila nafsu menguasai diri, manusia hilang segala pertimbangannya. Inilah yang berlaku kepada satu pasangan dari Ukraine.

dari sudut pandang, mati ketika seks, mabuk, nafsuAkibat tidak dapat menahan nafsu seks, satu pasangan telah melakukan perkara yang tidak sepatutnya dilakukan oleh orang yang waras iaitu melakukan seks di atas landasan keretapi. Akibatnya seorang wanita telah mati serta merta akibat dilanggar oleh keretapi manakala pasangannya pula putus sebelah kaki.

Lelaki yang berusia 41 tahun yang terselamat dalam kejadian itu berkata, "Kami tidak dapat menahan nafsu seks dan melakukan diatas landasan keretapi selain ingin merasai perasaan melakukan seks di atas landasan keretapi."

Polis mempercayai bahawa pasangan tersebut mabuk semasa kejadian.

Darisudutpandang: Manusia dikurniakan akal fikiran untuk digunakan dan membezakan antara yang baik dan buruk. Jika nafsu yang diikutkan inilah yang berlaku.

Jika difikirkan ini mungkin kes yang terpencil (yang berlaku di Ukraine) tetapi kita jangan lupa di Malaysia juga disebabkan ikut nafsu, ada pasangan yang ingin melakukan seks melakukannya di dalam semak, di rumah kosong, di dalam kereta dan sebagainya.

Ini boleh membahayakan nyawa pasangan tersebut kerana jika berdua-duaan di tempat yang sunyi mungkin berlaku perkara lain pula misalnya dirompak, diculik dan yang lebih sadis dirogol pula nanti oleh lelaki-lelaki lain.

Adalah lebih baik jika sudah tidak dapat menahan nafsu, kahwin sajalah kan itu lebih baik dan lebih seronok.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...