Isnin, 20 Mei 2013

Artis wanita korea yang paling cantik

Wajah bangsa Korea sama dengan bangsa Cina dan juga bangsa Jepun. Rata-ratanya bermata sepet, tapi itu dulu. Sekarang kebanyakan gadis-gadis Korea, Cina dan Jepun bukan lagi bermata seperti itu. Ada yang bermata bulat dan cantik. Aku tak tahu perubahan itu disebabkan oleh gen kacukan yang dibawa ataupun mereka membuat pembedahan plastik.

Kalau kita lihat sekarang ini, fenomena muzik Korea atau dikenali Kpop melanda seluruh dunia, contoh terkini ialah muzik yang dibawa oleh Psy yang menjadi kegilaan seluruh begitu juga dengan artis-artis wanitanya. Ada banyak group wanita yang kebanyakannya dianggotai oleh gadis-gadis yang cantik begitu juga dengan artis solo perempuan. 

Disebabkan itu satu panel telah ditubuhkan untuk mencari siapakah antara kumpulan Kpop yang paling cantik. Kajian tersebut dilakukan ke atas 22,104 individu. Daripada kajian tersebut didapati yang paling cantik ialah:

1. Suzy ( Miss A) dengan 29 peratus

  


2. YoonA (SNSD) dengan 25 peratus



3. Krystal dengan 9 peratus



4. Dara dengan 7 peratus



5. Hyuna dan Hara dengan 6 peratus





6. Sunhwa dengan 4 peratus



7. Jiyeon dan Dasom dengan 2 peratus






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...