Sabtu, 1 September 2012

Menteri tinggal di Apartmen??

Baru-baru ini aku ada lepak dengan kawan-kawan di sebuah kedai mamak di Jalan Setapak. Biasalah kalau dah lepak dengan kawan-kawan tu bermacam cerita yang diceritakan dari pasal bola sepak hinggalah ke politik dalam negara hinggalah ke luar negara. Dalam banyak-banyak cerita itu aku tertarik dengan statement kawan aku yang katanya ada Menteri yang tinggal di Apartmen.

Aku pada mulanya tak lah percaya cerita kawan aku ini sebab mana lah ada Menteri di Malaysia yang tinggal di Apartmen...mengarut sungguh. Bukan ke Menteri di Malaysia ini kaya-raya? Jika tidak tinggal di rumah teres superlink pun sekurang-kurangnya kondominium Tapi kawan aku ini mati-mati pertahankan cerita dia sebab katanya rumah menteri tersebut berdekatan dengan rumahnya dan selalu nampak Menteri tersebut dengan anak-anaknya makan di kedai berdekatan dengan rumahnya.

Jadi aku tanyalah kawan aku ni siapa Menteri tersebut tapi kawan aku ini suruh aku cari sendiri. Alamak kalau suruh cari susahlah macam ini. Macam mana aku nak tahu cerita kawan aku ini betul atau tidak.

Jika betullah kata kawan aku (dan aku berharap agar kenyataan kawan aku ini betul), ini bermakna bukan semua Menteri Kerajaan Persekutuan yang kaki songlap duit rakyat, masih ada rupanya Menteri yang betul-betul ikhlas dalam memperjuangkan nasib rakyat dan hidup penuh dengan kesederhanaan. Alangkah bertuahnya Datuk Seri Najib sebab ada dikalangan Menteri kabinetnya yang betul-betul memegang amanah rakyat.

Aku akan merisik siapa Menteri tersebut....

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...