Isnin, 27 Ogos 2012

JPJ merakam 1876 kesalahan lalulintas

Alamak aku ada buat kesalahan jalan raya tak sewaktu balik beraya baru-baru ini??. Risau lah pulak kalau-kalau ada saman ni bila Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengatakan sepanjang Op Selamat dilancarkan telah ada 1876 gambar kesalahan lalu lintas telah dirakam bermula pada 12 Ogos lalu.

"Kesalahan yang dirakam yang dilakukan oleh pengguna jalan raya adalah seperti memotong garisan berkembar, melanggar lampu merah, tidak memakai tali keledar, tidak memakai topi keledar serta memotong sebelah kiri dan di laluan yang tidak dibenarkan.

Saman akan dikeluarkan kepada pemandu dan pemilik kenderaan yang melakukan kesalahan tersebut."

Balik beraya baru-baru ini memanglah ada aku lihat anggota JPJ yang berada di tepi jalan tapi tak nampaklah pulak dia orang ambil gambar sebab aku tengok dia orang duduk aje kat dalam khemah tu, kalau macam ini aku rasa mesti aku ada saman sebab tempat yang dia orang 'station' tu boleh bawa dengan kelajuan 60km/j aje.

Aku rasa tak logik betullah sebab masih ada had laju 60km/j sebab slow giler tu. Entahlah.........pasni kena pinjam duit raya anak aku lah nampaknya sebab nak kena bayar saman...hehehe.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...