Rabu, 6 Jun 2012

Polis dilibas Mat Rempit kritikal



Koperal Mustaghni Tabri yang telah dilibas dengan topi keledar oleh seorang Mat Rempit dibelakang kepalanya dilaporkan sangat kritikal dan memerlukan bantuan mesin hayat. Kejadian ini berlaku ketika beliau sedang melakukan operasi cegah lumba haram di Lorong Bunga Raya berhampian Kampung Raja Uda kira-kira jam 0145 pagi.

Aku amat bersimpati dengan kejadian yang berlaku dan mengharapkan pihak polis berjaya mengesan dan menangkap siapa pelakunya dan kepada keluarga Koperal aku mengharapkan agar mereka bersabar dengan dugaan daripada Allah ini.

Koperal Mustaghni adalah seorang anggota polis yang hanya menjalankan tugasnya untuk negara dan ketika beliau memenuhi tugasnya beliau telah ditimpa kecelakaan. Aku harap kepada sesiapa yang selama ini memperjuangkan keadilan, bersuaralah... jika seorang anggota polis bertindak ganas dengan menendang dan memukul Mat Rempit kamu perjuangkan maka nasib anggota polis ini juga perlu kamu perjuangka dan janganlah 'double standard'

Tapi aku percaya nasib anggota polis ini akan dilupakan dengan pantasnya jika dibandingkan sekiranya yang kena libas itu adalah Mat Rempit. Akan bergemalah dengan pekikak-pekikan mereka yang memperjuangkan si Mat Rempit itu dengan mengatakan polis telah bertindak ganas.

Bagi aku Koperal Mustaghni Tabri adalah wira dan kita juga seharusnya bersimpati dengan keluarga beliau atas apa yang berlaku, jika kita boleh bersimpati dengan Mat Rempit yang ditendang motornya maka anggota polis ini lebih-lebih lah lagi kerana dialah wira. Tanpa polis yang menjaga keamanan dan keselamatan kita selama ini, kita tak akan merasa selamat.

Ya Allah sembuhkan lah hambaMu Koperal Mustaghni ini.









2 ulasan:

  1. Dengar citernya bukan Mat Rempit yang libas kepala polis ini. Dia terkena topi keledar yang dibaling oleh rakannya kepada Mat Rempit tu.

    BalasPadam

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...