Ahad, 24 Jun 2012

Pemandu teksi dapat bantuan tayar

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Pada hari ini 24 Jun 2012,dijangkakan kira-kira 60,000 pemandu teksi akan mendapat baucar bantuan tayar bernilai RM520 yang akan diberi sendiri oleh Perdana Menteri Malaysia iaitu Datuk Seri Najib Abdul Razak di perkarangan tempat letak kereta Stadium Bukit Jalil.


dari sudut pandangBaucar bernilai RM520 itu untuk penukaran keempat-empat tayar kereta berjenama 'Continental' dan juga 'Goodyear'.

Dari sudut pandang mengucapkan tahniah kepada pemandu-pemandu teksi yang telah mendapat durian runtuh daripada kerajaan. Amat beruntung pemandu teksi ini kerana aku rasa ini mungkin bantuan kali kedua oleh kerajaan yang mana sebelum ini Bantuan Rakyat 1Malaysia RM500 juga dirasai oleh kebanyakan pemandu teksi.

Cuma apa yang aku harapkan agar pemandu-pemandu teksi ini dapat menggunakan baucar tayar ini dengan betul janganlah pulak kita dengar baucar-baucar ini dijual sepertimana yang kita dengar bantuan baucar sebelum ini.

Lagi satu aku mengharapkan agar pihak kerajaan juga dapat memantau berkenaaan dengan kenaikan harga tayar dipasaran. Jangan disebabkan bantuan tayar kepada pemandu teksi ini akan menyebabkan rakyat yang tiada kena mengena dengan bantuan ini mendapat tempias kesan kenaikan harga tayar dipasaran. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...