Rabu, 5 Mac 2014

FAM tuduh JDT tak kawal keselamatan pemain T Team

Apa kes ni FAM, makin pening lah dengan pentadbiran korang ni.. macam bangs..t lah keputusan korang ni...

Aku heran betul dengan FAM ni, masa memberi keputusan kemenangan kepada Johor Darul Ta'zim (JDT) 3-0 hari tu kata kawalan keselamatan adalah dijamin dan pasukan T Team disalahkan. Sekarang ni pula beri surat pertuduhan kepada JDT kerana tidak menyediakan  kawalan keselamatan berikutan insiden 'terowong Larkin'.

Menurut Setiausaha Agung FAM Datuk Hamidin Mohd Amin, surat tersebut dihantar berdasarkan kepada Artikel 28.1 yang mana pasukan tuan rumah itu gagal menyediakan kawalan keselamatan kepada pemain, pegawai dan penyokong.

"Kami memberikan masa selama seminggu untuk Johor DT menjawab surat pertuduhan itu dan selepas itu Jawatankuasa Tatatertib akan memanggil mereka yang terbabit untuk memberikan keterangan bukan saja dari Johor DT malah mungkin juga T Team".

Kontroversi tercetus apabila berlaku pergaduhan di dalam terowong semasa rehat separuh masa pertama dan menyebabkan pasukan T Team tidak meneruskan aksi di separuh masa kedua atas faktor keselamatan.

Darisudutpandang: Aku rasa FAM ni dah nyanyuk kot....ari tu kata keselamatan terkawal, ni buat pertuduhan pula kat JDT pasal keselamatan tak dikawal. Apa ni...???

Habis tu yang korang bagi kemenangan kat JDT 3-0 tu atas dasar apa?? Kan senang kalau korang wat keputusan ari tu perlawanan di mulakan semula...Hai.. bercelaru betul lah FAM ni. Patutlah Ultras Malaya buat protes hari tu... Ni pulak tak pasal-pasal nanti Ultras Terengganu buat protes pula nanti..sebab korang dah 'double standard'.

Aduhai FAM.....30 tahun makin jahanam bola sepak Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...