Sabtu, 14 Disember 2013

50 peratus remaja melakukan seks

Aku terkejut bila membaca statistik yang terbaru berkenaan dengan remaja yang mengorbankan daranya demi kerana cinta. Nak percaya ke tak nak percaya? Sebabnya sampai 50 peratus tu... Apa nak jadi remaja kita ni?

 Korang baca lah yea:

dari sudut pandang, pergaulan bebas, remaja melakukan seks, statistikPercaya atau tidak mengikut perangkaan terbaru, setiap 3 orang remaja daripada 6 orang remaja berumur antara 15 hingga 28 tahun di negara ini didapati melakukan seks luar nikah bersama pasangan masing-masing kerana didorong perasaan ingin mencuba akibat menonton video lucah, sekali gus dikhuatiri menyumbang kepada kes pembuangan bayi.

Lebih mengejutkan, hampir semua jumlah yang dicatatkan mengikut statistik itu adalah mereka yang mempunyai kelulusan universiti ataupun menyambung pengajian ke peringkat lebih tinggi.

Umur sekitar 18 tahun hingga 22 tahun ketika pertama kali melangkah masuk ke institusi pengajian tinggi adalah mereka yang paling banyak terbabit dalam jenayah keruntuhan akhlak ini.

Darisudutpandang: Dalam kajian ini menunjukkan orang yang bijak pandai tak semestinya bijak dalam bab pergaulan antara pasangan. Mungkin mereka terlebih 'advance' daripada orang yang tidak pandai...tapi itu bukan yang aku gusarkan, yang aku terkejut adalah statistik tersebut menunjukkan betapa tingginya anak-anak remaja kita yang sudah melakukan seks sebelum nikah.

Katakan lah jika disebuah universiti itu ada 4000 orang pelajar maka 2000 orang pelajar tersebut pernah melakukan seks...pergh...ramai tu..

Korang ada komen ker, pasal statistik ni?




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...