Isnin, 25 November 2013

Harimau Malaya dapat jurulatih baru

Akhirnya kau pergi jua, Datuk K.Rajagopal. Terima kasih kerana memberi sedikit memori indah buat kami penyokong Harimau Malaya dan terima kasih juga kerana kau telah mencalarkan nama Harimau Malaya dengan kalah di tangan pasukan kelab. Moga selepas ini ada kelab lain yang akan menerima mu, Rajagopal.....(hehehe macam poyo je statement aku ni..)

dari sudut pandang, Harimau Malaya, K.Rajagopal, kontrak, jurulatih baru

Dalam mesyuarat yang diadakan di Wisma FAM semalam, yang dipengerusikan oleh Presiden Sultan Ahmad Shah telah bersetuju untuk tidak menyambung kontrak Datuk K.Rajagopal yang akan tamat pada 31 Disember ini.

Datuk K. Rajagopal telah dilantik sebagai Ketua Jurulatih sejak 2009 lagi dan telah membawa Malaysia mendapatkan pingat emas Sukan SEA Laos 2009 dan juga menjuarai Piala AFF 2010.

Walaupun begitu pendekatannya yang suka melakukan eksperimen dan menggunakan pemain yang sama mengundang rasa kurang senang para penyokong Harimau Malaya.

Dalam mesyuarat ini juga, FAM bersetuju untuk menyambung kontrak Datuk Ong Kim Swee sebagai Ketua Jurulatih skuad bawah 23 tahun negara (Harimau Muda 'A') dan menamakan beliau sebagai jurulatih sementara Harimau Malaya sehingga FAM mendapatkan jurulatih baru bagi mengisi tempat Datuk K. Rajagopal.   

Darisudutpandang: Aku bersetuju sangat dengan tindakan FAM ini untuk tidak menyambung kontrak Rajagopal walaupun aku rasa sepatutnya Rajagopal dah dipecat semasa gagal mempertahankan Piala AFF 2012 tempohari.

Rekod Rajagopal sebagai Ketua Jurulatih Harimau Malaya tidaklah memberangsangkan kerana dalam 19 perlawanan sepanjang tahun hanya 2 perlawanan sahaja yang menang. Kalaulah Rajagopal ni melatih pasukan lain selain Malaysia, aku rasa dah lama dia dipecat..tak perlu tunggu sehingga kontraknya tamat, tapi mungkin sebab FAM sayang sangat kat dia kot...?

Lupakan pasal Rajagopal, dia dah jadi sejarah pun.....kita perlu melangkah dan mempertajamkan kembali taring dan kuku Harimau Malaya yang selama ini telah dipatahkan oleh Rajagopal. tapi siapakah yang akan memikul tugas tersebut??

Antara nama-nama yang disebut ialah:
  • Phillippe Troussier (bekas jurulatih Jepun)
  • Marcel Desailly (bekas kapten skuad juara Piala Dunia 1998 Perancis)
  • Radojko Avramovic (bekas jurulatih Singapura)
  • Dollah Salleh (bekas jurulatih Pahang, kini jurulatih PDRM)
  • Dato' Ong Kim Swee (Ketua Jurulatih Harimau Muda 'A')




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...