Isnin, 25 Jun 2012

Mati kerana facebook


Assalamualaikum dan salam sejahtera

Berpunca daripada maki hamun dan kata sindiran di laman sosial facebook, seorang remaja berusia 17 tahun dibelasah dan ditikam hingga mati oleh empat lelaki.

Dikatakan keempat-empat suspek telah berjumpa dengan mangsa di tempat letak kereta sebuah pasar raya untuk bertanya mengenai lelaki yang bernama Kelvin yang dikatakan kawan mangsa yang telah menggunakan laman sosial tersebut untuk memaki hamun suspek.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Assisten Komisioner Din Ahmad mengatakan berlakunya pertengkaran antara suspek dan mangsa sebelum suspek mengetuk kepala mangsa dan seterusnya mengakibatkan mangsa ditikam yang dipercayai dengan menggunakan pisau.

Di fahamkan, mangsa yang cedera parah ditikam dibeberapa bahagian badan dikejarkan ke hospital tetapi mati dalam perjalanan.

Berikutan kejadian tersebut suspek yang berusia 17 dan 10 tahun ditahan dan polis sudah mengenal pasti identiti dua lagi suspek.

p/s:  Akibat salah menggunakan laman sosial beginilah akibatnya. Kadang-kadang kita tidak menyendari berkenaan bahan-bahan yang kita tulis didalamnya akan menyakiti orang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...