Rabu, 27 Ogos 2014

Aduhai bila tangan memegang stereng.....

Aku mengenali perempuan ini sebagai seorang yang lemah lembut dan bersopan santun. Dengan wajahnya yang ayu pasti tidak menyangka yang perangainya berubah 360 darjah bila memegang stereng kereta.
Sebenarnya aku pun tak menyangka seorang yang secantik dia bila membawa kereta se'brutal' itu apabila tidak tersengaja mengikut kereta beliau ketika perjalanan balik dari tempat kerja. Dia punya 'cilok' tu yang buat aku terkejut.

Aku percaya bukan hanya perempuan ini sahaja yang memandu sebegitu, ianya berlaku kepada kebanyakan daripada kita, ianya berlaku terhadap isteri, suami, abang, kakak dan siapa sahaja tanpa kita sedar bila pegang sahaja stereng kereta, kita dah jadi seperti orang lain...macam setiap daripada kita mempunyai karektor yang kedua.

Kenapa kita jadi macam tu? Aku pun tak ada jawapan kenapa perangai setiap daripada kita berubah bila bawa kereta....

Mungkin perlu ada kajian berkenaan perkara ini dan jika ada kenapa ianya tidak diwar-warkan dan mencari jalan bagaimana mengatasi masalah ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...