Ahad, 1 Jun 2014

Kalau macam ni kena kahwin lagi satu

Amaran: Artikel ini mengandungi perkataan yang berunsur lucah. Hanya untuk bacaan mereka yang dah berkahwin sahaja dan juga untuk orang yang tidak elergi dengan perkataan lucah. Perempuan yang dah kahwin digalakkan untuk membacanya sebagai panduan dalam melayari bahtera perkahwinan.



Kebanyakan suami mengimpikan untuk mempunyai isteri lebih daripada 1. Cuma yang membataskannya adalah, adakah dia sanggup untuk mengambil langkah yang seterusnya.

Ada suami yang berani untuk mengambil risiko untuk berkahwin lagi dan ada juga yang tidak. Buat suami yang berani ini, dia akan mengambil langkah yang seterusnya tanpa memikirkan risiko yang akan ditanggung misalnya jika isterinya tahu, mungkin akan tercetusnya 'perang', atau terpaksa bercerai dan sebagainya. Maka suami yang tak berani untuk mengambil risiko sebegini terpaksa menahan sahaja hasrat untuk berkahwin lagi.

Ada satu gurauan di kalangan suami berkenaan perkara ini seperti "Bukan aku takut bini tapi bini yang tak takut aku".

Mengapa suami cari perempuan lain?

Banyak sebab yang boleh dijadikan alasan bagi suami untuk berkahwin lain, tapi yang memungkinkan ini terjadi adalah alasan kekurangan layanan seks dan belaian manja daripada isteri adalah alasan yang paling utama digunakan.

Baru-baru ini aku berjumpa dengan seorang kawan yang dalam dilema untuk berkahwin lagi. Dia meminta pendapat aku berkenaan adakah patut dia kahwin lagi satu (Maaf bro, kerana aku tulis perkara ini dalam blog aku kerana aku rasakan apa yang kau luahkan itu boleh dijadikan panduan buat suami isteri yang lain.)

Bila aku tanyakan sebab apa nak kahwin lagi, katanya hidup dia sekarang ni terseksa dari segi batin sebab isterinya seorang yang dingin berkenaan dengan seks.

Kata kawan aku ini, isteri dia seorang yang rajin, baik hati, cantik, pandai menguruskan rumahtangga, anak-anak dan sebagainya. Dia memang tak ada komen dari segi itu sebab isterinya memang hebat. Kalau markah sempurna adalah 100, dia boleh bagi markah 100 untuk isterinya tapi dari segi layanan batin memang menyeksakan.

Bayangkanlah kalau dia nak bersama dengan isterinya, dia yang kena mula dulu, meraba-raba, mencium dan menghisap buah dada isteri hinggalah isteri seronok dan ghairah. Bila sampai ke aksi sorong tarik juga begitu, dialah yang mengemudi sehingga ke akhirnya. Yang bengangnya ialah isterinya hanya tahu mengangkang dan sesekali mengerang. Bila diminta untuk mengambil alih posisi seringkali katanya penat.

Dia kata mereka bukan seperti pasangan normal yang lain yang pada zahirnya sahaja nampak normal tapi sebenarnya batin terseksa. Kalau kajian mengatakan setiap pasangan yang normal melakukan seks 3 kali seminggu tapi dia hanya melakukan seks dengan isterinya 2 hingga 3 kali dalam tempoh suci isterinya daripada haid.

Kata kawan aku lagi, dia adalah seorang lelaki yang normal dan perlukan seks serta belaian manja isterinya tetapi itu semua susah nak dapat daripada isterinya. Katanya dek kerana gelojak nafsu, dia pernah terfikir untuk mencari pelacur tetapi bila diingatkan yang itu adalah termasuk dalam salah satu dosa besar di sisi Allah jadi dia tak berani untuk melanggar larangan Allah itu. Maka terpaksalah dia menahan nafsu itu seberapa boleh.

Rasulullah saw telah bersabda yang bermaksud "Demi jiwaku yang ditanganNya, tiada seorang lelaki yang memanggil isterinya untuk bersama, lalu dia menolak dan suaminya tidur dalam keadaan marah (tidak redha) maka malaikat akan melaknatnya sehingga subuh". (Hadis riwayat al-Bukhary dan Muslim).

Jika begitulah sabda Rasulullah saw bermakna banyak kali dah isterinya dilaknat oleh malaikat. Nauzubillah..

Kawan aku bercerita lagi, dia dah tak sanggup lagi terpaksa 'berpuasa' banyak kali kerana batinnya dah semakin terseksa tetapi yang menjadi masalahnya ialah dia tak sanggup untuk melukakan hati isterinya. Bagi dia, isterinya adalah segala galanya bagi dia dan dia terlalu sayangkan isterinya. Lagi satu yang dia bimbangkan ialah kalau dia terpaksa berpisah dengan isterinya dan anak2 kerana dia tak boleh bayangkan hidup tanpa mereka.

Aku ada bertanyakan adakah dia pernah bercakap dan bercerita dengan isterinya berkenaan perkara ini?

Katanya ada dan dia juga pernah berbincang dengan isterinya berkenaan dengan seks dan kemahuannya tapi perbincangan hanya tinggal perbincangan tanpa ada apa-apa keputusan.

Pernah juga dia mengugut untuk berkahwin lain atas sebab isterinya tidak dapat memuaskan nafsu seksnya dan hasilnya memang lah positif sebab dalam tempoh itu dia dapat layanan yang amat mesra daripada isterinya, pantang rasa 'nak aje' terus isteri dia bagi. Cakaplah nak 'main' dalam posisi mana pun asalkan bukan 'main belakang', isterinya sanggup buat.

Sayangnya perubahan isteri dia tak lama hanya bertahan seminggu dua aje lepas tu kembali macam biasa balik. Takkan lah dia nak kena marah dan ugut nak kahwin lain baru isteri dia nak layan gelojak nafsu dia. Hai malang sungguh nasib.. Bukan mintak nak 'main' 3 kali seminggu pun tapi kalau dapat 1 atau 2 kali seminggu pun cukup.

"Habis tu tak pergi berubat ke? Tanya aku. Kata kawan aku, dia pernah bercakap dengan isteri dia pasal perkara ni tapi isteri dia kata, dia tak ada masalah dengan nafsu seks. Semua ok, katanya. Kalau semua ok kenapa macam tak ada selera aje dengan seks....

Kata kawan aku ni, dia tak tahu sampai bila dia mampu bertahan sebab dia tak sampai hati untuk berkahwin lagi satu kerana itu mungkin akan mengecewakan hati isteri yang dia sayangi.

Aduhai kesian sungguh kawan aku ni. Tak ada perkara lain yang mampu aku nasihatkan selain bersabar dan fikirlah semasak-masaknya untuk berkahwin lagi. Seboleh-bolehnya berbincang lah dulu dengan isteri berkenaan perkara ini.  Jika dia sakit hantar lah dia berubat. Jika masih tak berubah maka mintalah keizinan untuk berkahwin lagi satu.  Aku percaya semua isteri takkan bersetuju untuk memberi keizinan kepada suaminya untuk berkahwin lagi tapi jika kena dengan caranya pasti dia akan bersetuju juga.

Aku percaya ramai para isteri secara tidak sedar mengabaikan keperluan seks suami dek kerana kesibukan dan kepenatan bekerja. Padahal inilah yang penting dalam mengeratkan hubungan suami isteri.

Oleh itu wahai isteri ingatlah menjaga keperluan seks suami itu wajib dan lakukan dengan ikhlas agar suami tidak mencari yang lain.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...