Sabtu, 8 Februari 2014

Sepahtu Juara Maharaja Lawak Mega 2013-2014

Akhirnya selepas 13 minggu Maharaja Lawak Mega bersiaran akhirnya kumpulan Sepahtu dinobatkan sebagai juara dengan mengalahkan 4 kumpulan yang lain.

dari sudut pandang, maharaja lawak mega, pemenang

Keputusan malam ini menyaksikan:

Tempat pertama : Sepahtu

Tempat kedua: Shiro

Tempat ketiga: Bocey

Tempat keempat: Jambu

Tempat kelima: Nabil

Bila keputusan diumumkan pasti ada yang tidak berpuas hati namun itulah adat pertandingan. Tahniah buat kumpulan Sepahtu kerana undian daripada penyokong-penyokong mereka yang telah menyebabkan mereka menang.

Bagi aku, daripada segi kualiti lawak sepatutnya kumpulan Bocey yang menang kerana aku lihat kumpulan ini dilihat konsisten setiap minggu namun mungkin kerana Bocey adalah kumpulan yang baru maka peminat mereka tidak ramai.... namun itu lah bila keputusan diserahkan kepada peminat maka kita tidak dapat melihat kumpulan yang memberi kualiti dalam lawak menang. Mungkin ada yang suka dengan komen aku ini dan mungkin juga orang tak suka.. namun terpulanglah kepada masing-masing punya pendapat.

Walaupun begitu, aku terkejut dengan persembahan Nabil malam ini yang dilihat agak santai, mungkin disebabkan kes lawak Luna Maya yang menjadi kontroversi menyebabkan dia tahu yang peminatnya tak akan mengundi dia malam ini.

Sekali lagi, tahniah buat semua pemenang bagi pertandingan Maharaja Lawak Mega 2013-2014.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...