Selasa, 4 Februari 2014

Report polis pemain T Team

Semua peminat-peminat bola sepak dah tahu apa puncanya pasukan T Team menarik diri untuk meneruskan perlawanan separuh masa ke dua bagi pertandingan Piala FA menentang JDT.

Berikut adalah salinan laporan polis yang dibuat oleh pemain T Team dan menjelaskan mengapa pasukan tersebut tidak mahu meneruskan perlawanan di separuh masa kedua.

dari sudut pandang, report, polis, pemain T-Team, Piala FA

Laporan polis yang dibuat oleh Fabio Flor Azevedo yang telah dialih bahasakan:

Pada 1/2/2014 jam lebih kurang 9:40 malam bertempat di terowong ke bilik persalinan Stadium Tan Sri Dato Hj Hassan Yunos, Larkin, Johor Baharu. Semasa rehat separuh masa pertama perlawanan bola sepak Piala FA antara JDT melawan T-Team, saya bersama pemain pasukan T-Team berjalan untuk ke bilik persalinan, semasa dalam perjalanan tiba-tiba saya telah di datangi oleh Presiden Bola Sepak Johor dan beliau telah mengugut saya dengan berkata "F..k you Brazil, I'll kill you. This is my country", kemudian saya berkata "Why you want to kill me. I come to play football". Kemudian datang en. Abdul Rashid iaitu CEO T-Team lalu menarik saya ke dalam bilik persalinan. Akibat daripada kejadian tersebut saya merasa keselamatan diri saya terancam dan saya datang ke Balai Polis Kuala Terengganu untuk membuat repot polis. Sekian repot saya.

dari, sudut, pandang, laporan, repot, polis, bergaduh, T-Team, JDT

Laporan yang dikeluarkan oleh Mohd Syahrizan Bin Mohd Zain:

Pada 1 Januari 2014, jam lebih kurang 9:40 malam, bertempat di terowong ke bilik persalinan Stadium Dato' Hj Hassan Yunos, Larkin, JB. Seorang pemain dan seorang pegawai pasukan Liga Super T-Team telah diserang di mana seorang pemain bernama Evaldo Rodriques Goncalves Cardoso telah ditumbuk dimukanya oleh Presiden Persatuan Bola Sepak Johor dan seorang lagi jurulatih kecergasan pasukan bernama Stefano Impagliazzo telah disepak di bahagian kemaluannya oleh salah seorang pengiring Presiden Persatuan Bola Sepak Johor. Akibat dari kejadian tersebut Evaldo Rodriques Goncalves Cardoso telah mengalami pendarahan dibahagian hidung dan bengkak di bahagian atas mata kirinya dan Stefano Impagliazzo telah mengalami kesakitan dibahagian kemaluannya.

Akibat dari kejadian tersebut juga, pihak pengurusan pasukan telah membuat keputusan untuk tidak meneruskan baki permainan di separuh masa kedua perlawanan antara JDT melawan T-Team pada malam tersebut. Saya mewakili pihak pengurusan pasukan bola sepak Liga Super T-Team membuat laporan ini bagi menjaga keselamatan dan kepentingan setiap pegawai dan pemain pasukan ini. Sekian

Darisudutpandang: Aku tak nak komen apa-apa. Bagi aku pasti ada sebab mengapa tragedi ini berlaku...,pasti ada yang memulakan provokasi dulu sehingga perkara ini berlaku.......(macam kes Man Utd dengan Arsenal pulak aku rasa...yang pernah berlaku dulu). Biarlah pihak polis dan FAM menyiasat perkara ini dengan seadil-adilnya...yang bersalah patut dikenakan tindakan yang sewajarnya tanpa mengira siapa, pangkat dan darjat.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...