Khamis, 13 Februari 2014

Piya: Aku akan buktikan Harimau Malaya

Akhirnya selepas era ketua jurulatih pasukan bola sepak Malaysia, Datuk K. Rajagopal berakhir, Badhri Radhi atau lebih dikenali sebagai Piya, kapten pasukan Red Warrior, akhirnya terpilih dalam 25 senarai pemain pasukan kebangsaan yang akan membuat perlawanan pertama di bawah ketua jurulatih sementara iaitu Datuk Ong Kim Swee menentang Filipina sebagai perlawanan pemanas badan sebelum menentang Yaman di kelayakan Piala Asia 2015.

Piya berkata, "Saya akan memberikan persembahan dan aksi yang terbaik jika terpilih untuk mewakili pasukan negara seperti aksi saya dalam pasukan Red Warrior."

Piya yang juga pemenang "pemain tengah paling bernilai 2013" seringkali dipinggirkan oleh Datuk K.Rajagopal ketika beliau menjawat jawatan ketua jurulatih kerana disifatkan tidak sesuai dengan tektikal pasukan.

Bagi Kim Swee, beliau meletakkan kepercayaan penuh kepada semua pemainn dan menegaskan tiada pemain bakal mendapat layanan istimewa termasuk Piya.

"Saya mahu setiap pemain memiliki semangat dan bangga apabila bermain dengan pasukan kebangsaan dan bagi saya kehadiran Piya mampu memberi sumbangan kepada pasukan, tapi itu bukan bermakna dia kan mendapat tempat secara automatik kerana semua pemain kena berusaha keras dalam pasukan.

Namun begitu, Datuk Ong Kim Swee masih mempertaruhkan muka-muka lama seperti Safee Sali, Norsharul Idlan Talaha dan Safiq Rahim bagi memperkuatkan pasukan Harimau Malaya.

Bagi ketiga-tiga pemain diatas, Datuk Ong Kim Swee menjelaskan, "Saya melihat Safee dan Mat Yo bermain dalam perlawanan dengan Kedah (suku akhir pertama Piala FA) dan mereka bermain dengan baik. Bagi saya, kedua-dua pemain ini adalah penyerang terbaik yang saya ada ketika ini,"

Berikut adalah senarai pemain yang dipanggil oleh Datuk Ong Kim Swee:

dari, sudut, pandang, bola, sepak, harimau malaya, piya,kelantan, badhari radhi,ong kim swee


Darisudutpandang: Sebagai peminat bola sepak mungkin kita tidak bersetuju dengan senarai ini kerana kita rasakan masih ada pemain lain yang boleh menunjukkan aksi yang lebih baik. Namun begitu berilah peluang kepada Datuk Ong Kim Swee membuktikan pilihannya ini adalah tepat dengan membawa Malaysia ke kedudukan ke3 kumpulan kelayakan Piala Asia dengan menewaskan Yaman.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...