Sabtu, 9 November 2013

Piya: Keranamu The Red Warriors (TRW)

Segala teka-teki selama ini berkenaan penghijrahan kapten 'marvel' ini, Badhri Radzi atau Piya, akhirnya terjawab dan telah menyebabkan 7 pasukan yang menagih khidmatnya telah mengigit jari.

dari, sudut, pandang, piya, kapten, kelantan, trw, hijrahTernyata kesetiaan beliau terhadap negeri kelahirannya menyebabkan beliau menolak tawaran yang lebih lumayan untuk kekal bermain untuk Kelantan dalam Liga Malaysia untuk musim depan.

"Saya dilahirkan di Kelantan, darah yang mengalir dalam badan saya adalah darah Kelantan dan saya sanggup mengorbankan kerjaya saya untuk bumi Kelantan," kata Piya.

"Mengapa saya akan terus kekal bersama 'The Red Warriors?, seperti saya katakan sebelum ini, bermain di tempat orang tidak sama dengan padang keramat di Stadium Sultan Muhammad, ibarat hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik di negeri sendiri."

Darisudutpandang: Alangkah bagus jika setiap pemain bola sepak mempunyai semangat kenegerian seperti Piya ini kerana ianya mampu mempertingkatkan mutu bola sepak negeri. Namun begitu, era bola sepak profesional mungkin menjadikan para pemain melupakan rasa kesetian kepada negeri kelahiran kerana faktor gaji yang ditawarkan serta cara pengurusan persatuan bola sepak negeri sebagai majikan para pemain diuruskan.








1 ulasan:

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...