Sabtu, 13 Julai 2013

Perempuan bersuara 'jantan' cantik

Bersuara 'jantan' bukannya pondan yea, jangan salah sangka. Sebenarnya 'original' perempuan cuma suara aje yang berbunyi seperti lelaki atau kasar.

dari, sudut, pandang, bersuara 'jantan', cantik, perempuan, Lisa, Erra, ratuDari aku bersekolah, aku tertanya-tanya adakah kebanyakkan perempuan yang bersuara 'jantan' ini cantik? Ketika itu ada seorang budak perempuan yang baru bertukar ke sekolah aku, yang rupanya fulamak, cantik giler....tapi sayangnya suaranya agak berbunyi seperti 'jantan'.

Ada jugak orang berkata, kalau kita mendengar suara perempuan ketika menjawab telefon dan bunyinya agak kasar (tak sedap) pasti perempuan itu cantik. Kalau suara perempuan itu berbunyi sedap dan manja, orang kata perempuan itu tak cantik. Entahlah, betul atau tidak teori diorang ni...?

Sekarang ni, ada dua tiga contoh yang aku lihat mungkin boleh menyokong kenyataan tersebut misalnya kalau dengar suara Lisa Surihani....kasar beb macam 'jantan', tapi mukanya,fuh cantik......, juga dengar suara Fazira Wan Chik (Erra) pun kasar macam 'jantan' gak, tapi menang pertandingan ratu cantik.

Pernah juga terjadi 2-3 kali, ketika aku membuat satu temujanji atas urusan kerja dan yang menjawabnya adalah perempuan. Suaranya alamak 'kasar' beb macam 'jantan' tapi bila aku jumpa, fulamak cantik beb...

Agak-agak, betul ker teori ni atau mungkin satu kebetulan??  Mungkin kita perlu buat satu kajian tentang ni.......

Apa kata anda yea???



1 ulasan:

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...