Khamis, 13 Jun 2013

Remaja dikurung dan dirogol

Kes seperti ini telah banyak diceritakan dan dihebohkan dalam surat khabar atau dalam media elektronik mahupun di dalam internet. Namun tak banyak remaja perempuan yang mengambil pengikhtibaran berkenaan dengan perkara ini.

Sebenarnya modus operandi lelaki ini senang sangat, ajak aje perempuan balik rumah dengan alasan nak ambil barang, nak berehat atau 1001 alasan lagi yang boleh diberikan dan perempuan ini hanya mengikut saja dan akhirnya tercapailah hasrat lelaki-lelaki ini untuk merogolnya. Begitu juga dengan nasib remaja perempuan ini yang hanya baru berusia 15 tahun yang telah dikurung selama 4 hari dan dirogol oleh teman lelaki yang baru sahaja dikenalinya.

dari. sudut, pandang, rogol, remaja perempuanCerita lebih pun tak guna juga, bacalah kisah selanjutnya:

Dalam kejadian 28 Mei lalu, remaja perempuan tersebut telah diajak bersiar-siar oleh teman lelaki yang baru dikenalinya di Kuala Lumpur dan berjanji untuk menghantarnya pulang kembali ke rumahnya di Cheras.

Bagaimanapun, selepas menjemput mangsa pada jam 5 petang, lelaki terbabit mula mencari helah kononnya mahu berehat dan membawa remaja itu ke rumah sewanya di Pantai Dalam.

Mangsa yang tidak mengesyaki akan berlaku perkara buruk hanya mengikut sahaja dan apabila sampai di rumah teman lelakinya terdapat dua rakan lelaki terbabit ada bersama dalam rumah berkenaan.

Sebaik duduk di ruang tamu, mangsa diajak lelaki itu melakukan hubungan seks dalam bilik, Namun mangsa menolak pelawaan berkenaan menyebabkan lelaki terbabit tidak puas hati lalu menarik mangsa ke dalam biliknya.

Lebih malang apabila mangsa turut diperkosa dua rakan serumah secara bergilir-gilir.

Tidak tahan dijadikan mangsa pemuas nafsu,mangsa berikhtiar pelbagai cara untuk lolos dan akhirnya berjaya melarikan diri selepas 4 hari dikurung oleh teman lelaki di dalam rumah sewanya.

Mangsa yang masih trauma dan perubahan sikap mangsa telah disedari oleh ahli keluarganya dan beliau dipaksa untuk menceritakan perkara yang berlaku.- Metro

Darisudutpandang: Wahai remaja, lebih-lebih lagi yang perempuan, tolonglah ambil pengikhtibaran sikit berkenaan dengan perkara ini. Jangan mudah percaya kepada lelaki lebih-lebih lagi kalau nak ajak balik rumah tu. Biarlah kita menolak kehendak mereka untk membawa ke rumah. Biar hilang 'pak we' jangan hilang dara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...