Rabu, 10 April 2013

PRU-13: Siaran 10 minit untuk pembangkang di RTM

Radio Televisyen Malaysia (RTM) memperuntukkan 10 minit untuk pembangkang mengemukakan manifesto sempena Pilihan Raya ke-13 (PRU-13).

PRU-13, pilihan raya, RTM, siaran, pembangkang, kerajaan, dari, sudut, pandangMenurut Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia(KPKKM), Datuk Seri Rais Yatim, tempoh 10 minit itu muktamad bagi semua parti pembangkang menghuraikan segala aku janji mereka sepanjang tempoh berkempen.

Selain di RTM, 10 minit juga diperuntukkan di 32 stesen radio dibawah KPKKM untuk siaran tersebut.

 Aku tak berapa pasti, mengapa menteri masih berkuasa dalam menentukan hala tuju kementerian selepas Parlimen dibubarkan. Sepatutnya perkara yang melibatkan kempen untuk Pilihan Raya perlu dilakukan secara adil dan terletak dibawah SPR sepenuhnya. Jika sebelum ini pelancaran manifesto BN telah disiarkan selama 2 jam kenapa RTM tidak dapat memberi slot yang sama kepada pembangkang?

Aku tidak menyokong mana-mana pihak tetapi ternampak berlakunya ketidakadilan dalam perkara ini. Sepatutnya setiap parti mendapat layanan yang sama rata sebabnya sekarang ini, Malaysia hanya diperintah oleh kerajaan sementara sahaja selepas Parlimen dibubarkan.

Ketika ini, aku teringat tentang cabaran Datuk Seri Anwar kepada Datuk Seri Najib untuk berdebat tetapi tidak dilayan oleh Datuk Seri Najib. Jika debat ini berlaku, amat mudah para pengundi membuat keputusan untuk memilih mana yang lebih baik untuk menjadi Perdana Menteri.

P/S: Aku bersimpati.......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...