Rabu, 20 Februari 2013

Fizz Fairuz: Aku bertunang dengan isteri orang

Hairan juga yea...takkan tak tahu hukumnya haram bertunang dengan perempuan yang masih isteri orang dan juga adalah haram untuk bertunang dengan lelaki lain jika masih bersuami...tapi itulah yang berlaku kepada pelakon yang berlakon warak dalam cerita Nur Kasih ini.

Fizz Fairuz mendakwa sepanjang perkenalan dia bersama dengan wanita ini, dia tidak pernah tahu latar belakang, tempat kerja, pendidikan termasuk keluarga wanita tersebut dan hanya mengenali keluarga wanita tersebut ketika mereka bertunang.

Adakah Fizz Fairuz terkena ilmu pengasih?? Wah...teruk ini...tapi nak kata wanita tersebut yang kenakan Fizz Fairuz susah jugakan sebab wanita itu masih isteri orang dan menjadi isteri kedua kepada seorang usahawan yang berusia 40-an dan mereka bernikah di selatan Thailand beberapa tahun dulu.

Fizz Fairuz, 34 yang sebelum ini hangat bercinta selama tujuh tahun dengan Almy Nadia, 27 telah mengejutkan ramai peminatnya apabila melangsungkan pertunangan dengan wanita yang berusia 26 tahun di Kuantan, Pahang pada 10 Februari lalu.

"Saya tidak menyangka perkara sebegini berlaku dan kehidupan saya seolah-olah diatur oleh dia (bekas tunang) sejak kami berkenalan setahun lalu." kata Fizz Fairuz yang menyifatkan kemungkinan dia terkena buatan orang.

Fizz berkata, empat hari selepas bertunang iaitu pada khamis lalu, baru dia tahu tunangannya itu isteri orang apabila kawan kepada bekas tunangnya itu menghantar mesej menjelaskan status wanita tersebut.

Fizz juga menjelaskan yang dia telahpun berjumpa dengan suami wanita tersebut pada Sabtu lalu.

"Lelaki tersebut mengesahkan kepada saya yang tunang saya itu isteri keduanya dan perbincangan antara kami berdua diadakan secara baik," katanya.

Fizz berkata, dia mengenali wanita itu di satu lokasi penggambaran di ibu kota kira-kira setahun lalu.

"Patutlah sehari sebelum majlis pertunangan  yang akan diadakan, dia seperti mendapat petanda musibah apabila tangan kirinya melecur selepas terkena air panas dan dalam perjalanan ke Kuantan pula keretanya pula turut rosak"

"Sebelum ke rumah wanita itu, saya memaklumkan kepada rakan-rakan tidak mahu bertunang kerana tidak sedap hati namun apakan daya ia sudahpun berlalu."

"Selepas diuji sebegitu, saya tidak lalu makan dan tidur. saya mohon maaf kepada semua" Kata Fizz Fairuz lagi yang memutuskan pertunangan dengan wanita tersebut selepas hanya seminggu bertunang.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...