Khamis, 21 Februari 2013

Blog aku dah macam blog politik??

Kawan-kawan aku kata, kebelakangan ini blog aku dah macam blog politik pula...Eh betul ker, bukan lah, blog aku ini blog sampah aje...atau macam astrolah... semua ada. Kalau adapun artikel aku yang membicarakan tentang politik itu...hanya enam dan tujuh artikel aje..itupun semuanya dari sudut pandang aku sendiri...maklumlah aku berkawan dengan banyak orang politik tidak kira dia sebelah sini atau sana......


Jadi, bila aku jumpa diorang ini lepak kat 'coffee bean'..biasalah.. macam-macam isu politik yang mereka bincangkan...so aku ambillah hasil perbincangan di 'kedai kopi' itu untuk aku tuliskan di dalam blog aku ini. Itupun banyak yang aku tapis dulu, mana yang sesuai..kot..kot nanti 'ke dalam' aku nanti..hehehe. kalau tak pun kena saman rm100 juta beb....mana nak cekau duit sebanyak tu...lainlah kalau ada orang taja....hehehe.

Kawan-kawan aku ada tanya juga yang aku ini 'duk' sebelah mana?? Tapi yang aku cakap 'undi itu adalah rahsia'...yang betul pasti aku sokong....kalau yang tak betul..aku tolak tepi...hehehe.. macam aku duk atas pagar pulak.....(tapi tahukah kita orang yang 'duk' atas pagar ini amat penting kerana dia boleh menentukan siapa yang akan menang...) tapi yang pasti aku tak memilih parti mana untuk aku pangkah sebab yang nyatanya aku akan memilih berdasarkan siapa calon tersebut nanti..
sebabnya kalau aku memilih parti tapi calonnya tak tahu buat kerja..susah jugak nanti. Kalau dapat calon yang kaki rembat harta negara....habis papa kedana pulak negara aku ni macam Greece. So bagi aku...siapa calon yang mewakili aku amat penting untuk aku membuat penilaian sebelum aku pangkah dia.....

Apa-apapun buat semua pembaca yang tersesat dalam blog aku ini, selamat membaca...jika ada setiap pandangan aku ada yang tak setuju ..tidak mengapa.. mungkin kita melihat perkara tersebut dari sudut pandang yang berbeza...dan atas platform mana kita berdiri.

P/S : Saje nak ambik peluang diatas keghairahan kita menunggu PRU13 ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...