Isnin, 24 September 2012

Wanita lebih pandai sembunyi kecurangan??

Ramai orang kata jika berlaku penceraian kepada sebuah perkahwinan yang perlu disalahkan adalah lelaki kerana lelaki sering dianggap sebagai tidak setia kepada pasangan tetapi...jangan terkejut pula apabila laporan terbaru telah menunjukkan wanita lebih cenderung untuk berlaku curang.

wanita lebih pandai sembunyikan kecuranganHampir 100 peratus wanita yang curang....(apa 100 peratus???) mendakwa berjaya menyembunyikan jejak mereka, manakala 17 peratus lelaki mengaku kecurangan mereka diketahui pasangan masing-masing.
Agensi mengatur temu janji internet, 'UndercoverLovers.com melakukan tinjauan ke atas 3000 individu yang sudah berkahwin mendapati 95 peratus wanita dan 83 peratus lelaki mengaku kecurangan mereka tidak diketahui.

Sebanyak 89 peratus daripada 3000 individu tinjauan mengaku berjaya merahsiakan perbuatan mereka daripada pasangan masing-masing.

Agensi itu juga mengatakan wanita lebih pandai berbohong berbanding lelaki.

Pakar psikologi dari Universiti Manchester Metropolitan, Dr. David Holmes berpendapat bahawa wanita lebih cenderung untuk bersikap curang.

"Wanita memang bijak menipu kerana secara psikologinya mereka berada dalam kelas tersendiri, berbeza dengan lelaki. Mereka membuat keputusan dan penilaian secara emosional dalam merancang strategi manakala lelaki lebih impulsif.

Perbezaan yang paling besar adalah wanita lebih bijak menyembunyikan rahsia kecurangan mereka," katanya.

Tinjauan pendapat pada 3000 orang dewasa pula mengatakan dua perlima wanita yang curang berlaku ketika mereka berada di kelab malam.

Hampir satu daripada empat wanita sama curang dengan rakan sekerja.

P/S : Hebat lah wanita sekarang ini kan........


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...