Selasa, 17 Julai 2012

Terengganu gergasi Sukma

Tahniah buat kontinjen Terengganu yang mengekalkan dominasi selaku gergasi Sukan Malaysia (Sukma) apabila mempertahankan kejuaraan kali keempat berturut-turut sejak 2008, 2010 dan 2011 menerusi kutipan 62 emas, 24 perak dan 31 gangsa pada temasya edisi ke-15 yang berlangsung di Pahang.

Kejayaan memungut 62 emas adalah satu pencapaian yang diluar dugaan kerana pada temasya ini mereka hanya mensasarkan 47 emas. Sekaligus memecahkan rekod emas terbanyak yang sebelum ini dilakarkan di tempat sendiri empat tahaun lalu iaitu dengan kutipan 61 emas.

Pencapaian terbaik Terengganu ialah menerusi acara basikal apabila membawa pulang 12 emas, diikuti memanah dengan sembilan emas dan olahraga dengan lapan emas.

P/S : Tahniah...tahniah buat negeri kelahiran aku, Terengganu. Nampaknya rakyat Terengganu nanti akan dapat cuti seperna meraikan kehebatan Terengganu di dalam Sukma ini. Tahniah sekali lagi...Terengganu Hanelang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...