Ahad, 10 Jun 2012

Kerana emak

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Rasanya dah hampir sebulan aku simpan artikel ni kat dalam blog aku..tapi nak buat camner...sibuk sangat sampai tak ada masa nak siapkan.

Hari ini aku bertekad untuk menyiapkan beberapa artikel yang belum siap, insya Allah. Sampai isteri aku ajak kuar pergi beli barang dapurpun aku malas nak pergi sebab semangat aku tengah berkobar-kobar nak update blog .... (Sorry yea sayang.....hehehe. (Nasib baik isteri aku faham...))

Sepertimana yang aku kata sebulan, bermakna sebulan yang lepas lah aku ada balik kampung aku di Kemaman. Saja balik untuk menziarahi emak aku kat kampung sebab aku dah rindu giler dengan mak...

Biasalah emak, kalu anak dia balik mesti dia masak sedap-sedap untuk anak dia..betul tak? Aku dah bagitau kat emak aku siang-siang lagi supaya tak payah masak sedap-sedap sebab aku tengah berdiet. Sebenarnya aku dan isteri aku memang risau sebab setiap kali kita orang balik kampung aku berat badan kita orang memang naik punya 2-3 kilo. 

Tapi emak aku tetap emak aku... dia bantainya masak bermacam-macam jenis makanan...alahai emak...kan anakmu ini tengah berdiet. (Tengok gambar kat bawah..macam-macam ada)

Antara makanan yang dimasak oleh emak aku.
Bila tengok aje makanan ini alamak bestnya sebab ini semua kegemaran aku apatah lagi kalu emak aku yang masak...mesti sedap punya (Aku akui memang emak aku pandai masak, bukan aku aje tau yang puji tapi banyak orang yang makan masakan mak aku ni yang cakap memang sedap)

Korang tau, pada hari tu abis semua diet aku selama ini. Kira makan banyak tul hari tu....termasuklah isteri aku....hehehe.. tapi bukan hari tu aje tau mak aku masak sedap kalu kita orang balik kampung 3 hari, 3 hari lah makan sedap....dan maknanya 3 hari lah tidak berdiet.

Nasi dagang
Kuah nasi minyak.
Kuah nasi dagang ikan tongkol (ikan aye)
Balik aje KL bila masing-masing timbang berat badan semuanya naik...hehehe. Inilah bahananya bila kita orang balik kampung...tapi nak buat macamana, kalu tak makankan takut kecil hati...tak apalah mak, kerana emak tak apa......apa saja untuk emak aku..hehehe.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...