Rabu, 27 Jun 2012

Jalani sidek dan Raja Azmi bercerai



Assalamualaikum dan salam sejahtera

Jalani Sidek dan Raja Azmi akan menfailkan kes penceraian mereka di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, hari ini.
SAAT BAHAGIA...perceraian Jailani dan Raja Azmi dijangka difailkan hari ini.Raja Azmi berkata, penceraiannya dengan bekas pakar beregu badminton negara itu dilakukan secara baik atas persetujuan bersama.

"Saya tak sanggup lagi mendengar tohmahan masyarakat yang menuduh dan menghina suami sebagai dayus. Fitnah juga tidak putus-putus melanda rumah tangga kami hingga hubungan kami suami isteri tidak lagi seperti dulu"

"Jadi, pada masa ini perceraian adalah penyelesaian terbaik untuk kami", kata Raja Azmi lagi.

Antara fitnah yang melanda kehidupan mereka adalah berkenaan dengan hubungan antara Raja Azmi dengan bekas pemain badminton negara iaitu Roslin Hashim. Manakala pada awal tahun ini tersebar pula berita Jalani dikatakan mempunyai hubungan dengan wanita lain.

Raja Azmi dan Jalani bernikah di Taiping, Perak pada 23 Disember 1984. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan tiga orang anak.


P/S:   Dari sudut pandang mendoakan yang terbaik buat Jalani dan Raja Azmi. Semoga tabah dalam mengharungi liku-liku kehidupan.

Ibnu Abbas menceritakan :
"Nabi SAW berjalan melalui sebuah kebun di Madinah atau di Mekah. Lalu kedengaran oleh baginda suara dua orang sedang disiksa dalam kuburnya.
Maka bersabda Rasulullah SAW :”Keduanya disiksa bukanlah kerana dosa besar.” Kemudian baginda melanjutkan perkataannya,:”Yang seorang disiksa kerana kencing di tempat terbuka) dan yang seorang lagi kerana membuat fitnah supaya orang bermusuh-musuhan.”
Sesudah itu baginda menyuruh supaya mengambil pelepah tamar lalu dipatah dua oleh baginda dan diletakkan di atas kedua kubur itu masing-masing satu pelepah.
Seseorang pun bertanya:”Ya Rasulullah! Mengapa kamu lakukan seperti itu?”
Jawab baginda “Mudah-mudahan kedua-duanya mendapat keringanan selama pelepah tamar itu tidak kering.” ( Riwayat Bukhari)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...