Rabu, 6 Jun 2012

Catatan seorang photographer amatur

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Buat pengetahuan semua, saya bukanlah seorang profesional dalam bidang photography ini cuma seorang yang amat-amat amatur. Dengan berbekalkan kamera Superzoom Canon Powershot SX40 HS berikut adalah gambar-gambar yang diambil dari lensa kamera saya untuk dikongsi buat semua.

Daun betik yang menghijau.

ISO           :  -100
Aperture   :  f/4
Speed       :  1/30sec
 Daun betik yang diambil dengan menggunakan setting untuk mengambil daun.

ISO          :  -100
Aperture  :  f/4
Speed      :  1/80sec


Pokok perhiasan yang diambil sewaktu panas terik.

ISO          : -125
Aperture  :  f/4
Speed      :  1/125sec



Pokok perhiasan yang ditanam ditepi bangunan yang diambil sewaktu panas terik

ISO         :  -125
Aperture :  f/4.5
Speed     :  1/160sec


Pokok bunga ini diambil ketika berada Bukit Frasier.

ISO          : -100
Aperture  : f/5
Speed      : 1/250sec

Pokok yang sama yang diambil

ISO          :  -100
Aperture  :  f/4.5
Speed      :  1/250sec




Seperi yang dikatakan gambar-gambar ini menunjukkan betapa amaturnya saya dalam bidang photography ini. Jika ada yang ingin berkongsi ilmu dengan saya berkenaan dengan photography ini saya amat-amat menghargainya. Sila komen gambar-gambar ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

10 surah mustajab

Semuanya dengan izin Allah S.W.T. Dengan Istiqamah dan Doa kepada-Nya, InsyaAllah di makbulkan apa yang kita kehendaki. Jom kita amalkan s...